Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitimde öğrenim görmekte olan 48-72 aylık çocukların müdür algılarının belirlenmesidir. Temel nitel araştırma deseninde oluşturulmuş bu araştırmanın verileri içerik analizi tekniği ile yorumlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu okul öncesi eğitimi veren 5 farklı okulda eğitim öğrenim gören toplam 101 çocuk oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilmiş müdür algısı görüşme formu kullanılmıştır. Müdür algısı görüşme formundan önce, çocuklardan içerisinde okul müdürünün de olduğu bir okul resmi çizmeleri istenmiştir. Çizimleri sonunda çocuklarla bireysel olarak görüşmeler yapılmış, resimleri üzerinden belirlenmiş ve müdür algısı görüşme formunda yer alan yarı yapılandırılmış görüşme soruları çocuklara sorulmuş ve cevapları yazılı olarak not edilmiştir. Araştırma sonucunda, erkek çocukları, kız çocuklarına oranla daha yüksek oranda müdürleri uyarıcı dili kullanan kişi olarak betimlemektedir. Özel okulda öğrenim gören çocuklar müdürleri yüksek oranda öğretimsel sürece katıldığını belirtirken, devlet okulundaki çocuklar ise müdürleri çoğunlukla idari süreçle ilgilenen olarak tarif etmişlerdir. Ayrıca çocuklar tarafından, özel okullardaki müdürleri, devlet okullarındaki müdürlerine göre daha fazla oranda uyarıcı dil kullanan kişiler olarak betimlemişlerdir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 41 |