BibTex RIS Kaynak Göster

BİLİMSEL YARATICILIĞI DESTEKLEYEN ÖĞRETİMİN MADDELERİN AYRILMASI KONUSUNDAKİ ÖĞRENCİ ÇİZİMLERİNE ETKİSİ

Yıl 2017, Sayı: 42, 83 - 104, 15.06.2017

Öz

Öğrencilerin kimyayı öğrenmelerinde, maddenin submikroskobik düzeydeki yapısıyla ilgili uygun imgelere sahip olmaları esastır. Submikroskobik düzeyle ilgili imgeleme; yeterli önbilginin yanında, bu düzey algılanamadığından hayal gücünü de gerekli kılar. Hayal gücü ise literatürde yaratıcılığın kapsamında ele alınmıştır. Bilişsel psikoloji alanında yapılan çalışmalar imgelerin niteliği ile yaratıcı düşünme arasında zayıf-orta şiddette ilişki olduğunu ortaya koymaktadır. Bu çalışmada, öğrencilerin maddelerin ayrılması konusunda submikroskobik düzeyle ilgili imgelerini yansıtan çizimlerinin ayrıntılığına, bilimsel yaratıcılığı destekleyen öğretimin etkisi incelendi. Araştırma, 9. sınıfta öğrenim gören 57 öğrenci ile gerçekleştirildi. Araştırma yöntemi olarak, yarı deneysel desen kullanıldı. Araştırmada, katılımcıların önbilgileri ve bilimsel yaratıcılıkları kontrol altına alındığında, bilimsel modele uygun ayrıntılar içeren çizimler yapmalarında, bilimsel yaratıcılığı destekleyen öğretimin, geleneksel öğretimden daha etkili olduğu belirlendi.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakkı Kadayıfçı

Basri Atasoy Bu kişi benim

Hüseyin Akkuş

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 29 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Kadayıfçı, H., Atasoy, B., & Akkuş, H. (2017). BİLİMSEL YARATICILIĞI DESTEKLEYEN ÖĞRETİMİN MADDELERİN AYRILMASI KONUSUNDAKİ ÖĞRENCİ ÇİZİMLERİNE ETKİSİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(42), 83-104. https://doi.org/10.21764/efd.76520