BibTex RIS Kaynak Göster

PROGRAMA BAĞLILIĞI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ANALİZİ

Yıl 2017, Sayı: 43, 110 - 137, 29.09.2017
https://doi.org/10.21764/efd.02208

Öz

Eğitim sistemlerinin temel hedefi evrensel, bilimsel, yenilikçi ve nihayet ulusal anlamda nitelikli insan gücünün yetiştirilmesidir. Tüm bu hedeflere ulaşmak için ise eğitim sistemleri, öğretim sürecine ışık tutabilecek ve öğretmenlere rehberlik edebilecek güçlü bir öğe olan öğretim programlarını işe koşmaktadırlar. Ancak öğretim sürecinin gerçekleşmesinde bu denli önemli kabul edilen öğretim programlarının uygulamada birtakım etkenler sebebiyle hedeflediği noktaya ulaşamadığı görülmektedir. Bu durum esas olarak “program uyumluluğu” kavramını işaret etmektedir. Program uyumluluğu bu çalışmada amaçlanan öğretim programı ile uygulamadaki öğretim programı arasındaki uyumdur. Bu araştırmanın amacı, Gaziantep ili merkez ilçede ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin program uyumluluğunu etkileyen faktörler hakkındaki görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 öğretim yılında Gaziantep ili merkez ilçede ilköğretim okullarında görev yapan farklı branşlardaki 104 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan ve “benzer deneyimler yaşayan kişilerin ortak bazı görüş ve algılarının mevcut olduğu” prensibine dayanan olgubilim yöntemi kullanılmıştır. Veri analizi kapsamında içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Yapılan araştırma, program uyumluluğunu etkileme konusunda araştırmacılar tarafından belirtilen faktörlerin (Okul, öğretmen, eğitim sistemi ve programlar) araştırmadaki öğretmenler tarafından da dile getirildiğini, bunun yanısıra farklı faktörlerin de varlığı ortaya çıkmıştır.  Öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda, faktörler arasında en fazla okul-çevre faktörünün vurgulandığı ve sonra sırasıyla öğretim programı, öğretmen, sistem, öğrenci, kaynak-materyal, konu ve yönetim-uygulama faktörlerinin program uyumluluğunu etkilediği sonucuna da ulaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bülent Döş

Erdal Bay Bu kişi benim

Recep Kahramanoğlu Bu kişi benim

Esen Turan Özpolat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2017
Gönderilme Tarihi 14 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Döş, B., Bay, E., Kahramanoğlu, R., Özpolat, E. T. (2017). PROGRAMA BAĞLILIĞI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ANALİZİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(43), 110-137. https://doi.org/10.21764/efd.02208

Cited By


Program Literacy Status of Special Education Teachers
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.1397760






ANALYSIS OF THE CURRICULUM FIDELITY LEVELS OF TEACHERS
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
https://doi.org/10.14520/adyusbd.1112046