BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL MÜDÜRLERİNİN KATILDIKLARI MESLEKİ GELİŞİM FAALİYETLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ: TÜRKİYE VE ABD ÖRNEKLERİ

Yıl 2017, Sayı: 43, 176 - 208, 29.09.2017
https://doi.org/10.21764/efd.39220

Öz

Bu araştırmanın amacı, Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri’nde görev yapan ilköğretim kurumu müdürlerinin katıldıkları mesleki gelişim faaliyetlerinin kapsamlarının belirlenip Türkiye’deki yönetici yetiştirme sürecinin gelişimine katkı sağlamaya yönelik öneriler sunmaktır. Bu doğrultuda, ABD'de Michigan Eyaleti ve Türkiye’de Erzurum ili devlet okullarındaki 31 okul müdürü ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, yarı yapılandırılmış görüşmeler ile elde edilen veriler tümevarım analizi ile analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde Nvivo 8 nitel veri analizi programı kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, hizmet içi eğitim konusunda, Erzurum'da görev yapan okul müdürlerinin görüşleri incelendiğinde, meslektaşlarla yapılan toplantı ve görüşmeler ile uzun süreli yerel hizmet içi eğitim programları okul müdürleri tarafından en fazla yararına inanılan mesleki gelişim faaliyetleri olarak görülmiştir. Michigan Eyaleti okul müdürlerine göre ise, bir mentora sahip olma, meslektaşlar ile yapılan toplantılar ve hizmet içi eğitim programlarına katılım ön plana çıkmaktadır. Özellikle, Michigan Eyaleti’nde görev yapan okul müdürlerinin büyük çoğunluğu, mentorlarının olmasının mesleğin ilk yıllarında kendilerine yardımcı olduğunu belirtmişlerdir.

Anahtar Kelimeler:  Hi

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emine Gümüş Bu kişi benim

Şükrü Ada Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2017
Gönderilme Tarihi 22 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Gümüş, E., & Ada, Ş. (2017). OKUL MÜDÜRLERİNİN KATILDIKLARI MESLEKİ GELİŞİM FAALİYETLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ: TÜRKİYE VE ABD ÖRNEKLERİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(43), 176-208. https://doi.org/10.21764/efd.39220