Bu çalışmada, kupon sistemi ve Charter okullarının yapısı ve eğitimde özelleştirme süreci ile olan ilişkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca, özelleştirme sürecinin Türkiye’de gelişimi ve uygulamaları irdelenmiştir. Özellikle 1980’li yıllarda küresel ölçekte hissedilen iktisadi bunalım, refah devleti anlayışının kuramsal temelinin iflasına yol açmıştır. Bunun sonucu olarak, yeni-liberal ve yeni-muhafazakâr düşünceler devletin küçültülmesi görüşünü savunmuşlardır. Böylece devletin üzerindeki yükün azalacağı görüşü ortaya atılmıştır. Bu amaçla devleti küçültme aracı olarak özelleştirme, yerelleşme ve piyasalaştırma uygulanmıştır. Özellikle ekonomide liberal yaklaşımın benimsenmesi ile eğitim de bu süreçten etkilenmiştir. Eğitimin özelleştirilmesi ve rekabetçi bir yaklaşımla yönetilmesi bazı ülkelerde “kupon sistemi” ve “Charter okulları” uygulamalarıyla başlamıştır.
Bölüm | İnceleme/Derleme Yazıları |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 43 |