Mobile learning supports a great variety of teaching
approaches and could be used in individualized education. The integration of
technology and education depends on the relationship between technological
knowledge and pedagogical knowledge. The objective of this study is to examine
the relationship between the attitudes of preservice teachers toward mobile
learning and technopedagogical education competences. Working group of this
study which was conducted by using the descriptive screening model consists of
totally 397 senior-class preservice teachers studying in 10 different teacher
training programs of two Public Universities in the Spring term of the School
Year of 2016-2017. The results show that preservice teachers consider
themselves highly competent in terms of technopedagogical field information and
have moderate attitudes toward mobile learning. No significant difference was
determined between the attitudes of preservice teachers toward mobile learning
and technopedagogical field information and the variables of gender and
department. The study findings revealed that there was a positive and moderate
relationship between the technopedagogical field information of preservice
teachers and their attitudes toward mobile learning.
Mobil öğrenme çok
çeşitli öğretim yaklaşımlarını destekler ve bireyselleştirilmiş öğretimde
kullanılacak niteliktedir. Teknoloji ile eğitimin entegrasyonu teknoloji
bilgisi ve pedagojik bilgi arasındaki ilişkinin kurulmasına bağlıdır. Bu
çalışmanın amacı; öğretmen adaylarının mobil öğrenmeye yönelik tutumları ile
teknopedagojik eğitim yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir.
Betimsel tarama modeli ile yürütülen araştırmanının çalışma grubunu 2016-2017
Eğitim-Öğretim Yılı Bahar döneminde iki tane Devlet Üniversitesinin 10 farklı
öğretmen yetiştirme programının son sınıflarında öğrenim gören toplam 397
öğretmen adayı oluşturmaktadır. Sonuçlar; öğretmen adaylarının teknopedagojik
alan bilgisi açısından kendilerini ileri düzeyde yeterli gördüklerini, mobil
öğrenmeye yönelik tutumlarının ise orta düzeyde olduğunu göstermektedir.
Öğretmen adaylarının mobil öğrenmeye yönelik tutumları ve teknopedagojik alan
bilgileri ile cinsiyet ve bölüm değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık
bulunmamıştır. Araştırmada elde edilen bulgular öğretmen adaylarının
teknopedagojik alan bilgileri ile mobil öğrenmeye yönelik tutumları arasında
pozitif yönde ve orta düzeyde bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur.
Eğitimde teknoloji entegrasyonu; mobil öğrenme; teknopedagojik alan bilgisi; öğretmen adayları
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 27 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 44 |