Bu çalışmanın amacı kadrosu Bilgisayar ve
Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim dalı ve
Eğitim Bilimleri Bölümünde bulunan öğretim üyelerinin 2017 ÖSYS sonuçları
sonrasındaki kontenjan durumlarına ilişkinin görüşlerinin belirlenmesidir.
Araştırma nitel desende oluşturulmuştur. Araştırmanın çalışma grubu Ahi Evran
Üniversitesi ve Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakülteleri’nden uygun
örnekleme ile seçilmiş 14’ü kadın (%30,4) 32’si erkek (%69,6) öğretim üyesinden
oluşmaktadır. Verilerin incelenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda Öğretim üyelerinin Bilgisayar ve Eğitim Teknolojilileri ve
Fen bilgisi eğitimi programlarının kontenjan doluluk oranlarının azalmasının
nedenlerine ilişkin görüşleri incelendiğinde; ilgili alanlardaki istihdam
sorunlarını, eğitim fakültelerine getirilen 240.000 başarı sıralaması barajını,
yönetim organlarının kontenjanlarla ilgili planlama ve eğitim politikalarındaki
eksikliklerini, toplumdaki öğretmenlik mesleğine ilişkin bakış açısı ve
mesleğin koşullarını, ilgili bölümlere öğrenci alımındaki puan türündeki
değişikliği, ilgili puan türlerinde öğrencilerin tercih edebileceği program
sayısının fazla olmasını, ilgili bölümlerin mezuniyet sonrası için öğrencilerin
gelecek beklentilerini karşılayamadığını ve ilgili bölümlerin doğru tanıtımlarının
gerçekleştirilmediğini vurguladıkları görülmektedir
Öğretmen Eğitimi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Fen Eğitimi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 44 |