ÖZ
Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri ve sınıf öğretmenlerinin proje
tabanlı öğretim uygulama öz yeterlilik düzeylerinin belirlenerek, cinsiyet, bölüm,
fakülte, mesleki deneyim ve görev yapılan yerleşim yeri değişkenleri açısından
incelenmesidir. Bu amaçla veri toplama aracı olarak Yıldız
Fidan (2017) tarafından geliştirilen 5 alt boyuttan ve 24 maddeden oluşan “proje
tabanlı öğretim uygulama öz yeterlilik ölçeği” kullanılmıştır. Nedensel
karşılaştırma modeli ile gerçekleştirilen araştırmanın örneklemi 2013-2014 yılı
Malatya İli Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ortaokul ve ilkokullarda görev
yapmakta olan 76 fen bilimleri öğretmeni ile 178
sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Veriler, betimsel istatistikler Mann
Whitney U ve Kruskal Wallis H testi ile analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda, fen
bilimleri öğretmenlerinin PTÖ uygulamalarına yönelik öz yeterlilik inanç düzeylerinin
4.16 ortalama ile yüksek, sınıf öğretmenlerinin ise 3.82 ortalama daha düşük
düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Fen bilimleri ve sınıf öğretmenlerinin PTÖ
uygulamasına yönelik öz yeterlilik inanç düzeyleri ölçeğin genelinde çalışılan
değişkenler açısından anlamlı farklılık göstermezken, mezun olunan bölüm, mesleki deneyim ve yerleşim
yeri açısından ölçeğin farklı boyutlarında anlamlı farklılıklar tespit
edilmiştir.
Anahtar
kelimeler: fen bilimleri
ve sınıf öğretmeni, proje tabanlı öğretim, öz yeterlilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 8 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 46 |