Bu
araştırma pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin aldıkları derslere
yönelik geliştirdikleri metaforları belirlemeyi amaçlamıştır. Nitel çalışma
yöntemiyle yürütülen bu çalışma olgu bilim desenindedir. Veriler, her bir derse
ilişkin geliştirilen metaforları gerekçesiyle belirleyecek formlar üzerinden
toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2015-2016 akademik yılı Cumhuriyet
Üniversitesi’nde eğitim fakültesi haricinde diğer fakültelerde öğrenim gören
veya mezun olan pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencileri kapsamaktadır. Veriler, içerik analizi ile çözümlenmiştir. Elde
edilen bulgulara göre pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin aldıkları
derslere yönelik geliştirdikleri metaforların olumlu temalarda ağırlık
kazandığı görülmüştür. Formasyon derslerinden bazıları için az da olsa (özel
öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme, eğitim bilimine giriş) anlaşılması
yönünden karmaşık, yorucu bir ders temasına ulaşılmıştır. Öğretmen uygulamaları
dersine ilişkin mesleğe hazırlayıcı, uygulama ağırlıklı bir ders olduğu teması ortaya
çıkmıştır. Öğretmenlik mesleğine
hazırlayıcı bir nitelik taşıması oldukça önemlidir. Eğitim psikolojisi dersine
ilişkin oluşturulan tüm metaforların olumlu olduğu ve en çok üzerinde durulan
bireyi analitik incelemeye dönüklüğü ve kritik bir öneme sahip olma
temalarıdır. Öğrencilerin psikoloji veya diğer toplumsal bilimlerle
tanışıklığını artıracak fırsatlar sunulmasının, derslerde eğitim psikolojisi
ile ilişkili film, tiyatro veya yazın edebiyatında öğrencilerin dikkatlerinin
çekilmesi önerilerden biri olarak yer almıştır.
Pedagoji Formasyon Pedagojik Formasyon Pedagojik Formasyon Dersleri Eğitim Fakültesi
The
aim of the study is to determine the opinions students trainee pedagogical
formation training about pedagogical formation lessons. The study is
qualitative and phenomenology design. The study group consist of one hundred
and fifty university students trainee at out of faculty of education in
2015-2016 academic year at Cumhuriyet University. To collect data, the researchers
developed a form to determine the university students’ opinions about lessons.
Data analyzed by content analysis. According the results university students
have positive metaphors generally about pedagogic lessons. For some of the
lessons in the pedagogic formation education, a complex, exhausting lesson
theme arrived at (private teaching
methods, measurement and evaluation, introduction to educational science).
According to students, there is a practical lesson about teaching practice. All
the metaphors related to the educational psychology course are positive, and
the most emphasized subject is the theme of analytical review and having a
critical prescription. One of the suggestions is that it should be offered
opportunities to enhance students 'acquaintance with psychology or other social
sciences and showed film, theater or literary literature related to educational
psychology in the classroom.
Pedagogy Formation Pedagogical formation Pedagogical formation lessons Faculty of education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 46 |