Bu çalışmanın
amacı, Türkiye’deki üniversitelerin müzik eğitimi lisans programlarında öğrenim
gören öğrencilerin enstrümanlarındaki müziği çalışırken ve öğrenirken
kullandıkları stratejilerin incelenmesidir. Bu stratejiler dikkat, yineleme,
anlamlandırma, eklemleme-örgütleme ve anlamayı izleme stratejileridir. Çalışma
grubunu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Türkiye’deki 4 farklı üniversitenin
eğitim fakültelerine bağlı müzik eğitimi lisans programlarında öğrenim görmekte
olan 273 öğrenci oluşturmuştur. Bu üniversiteler: Dokuz Eylül (n=80, %29.3), Marmara (n=15, %5.5), On Dokuz Mayıs (n=83, %30.4) ve Niğde Ömer Halisdemir Üniversiteleridir (n=95,
%34.8). Çalışma verileri Kişisel Bilgi Formu ve Enstrümantal Müziği Çalışırken
ve Öğrenirken Kullanılan Stratejiler Ölçeği ile toplanmıştır. Çalışma sonucunda
öğrencilerin yineleme stratejilerine
ait düzeyleri diğer stratejilerdeki düzeylerinden yüksek bulunmuştur. Öğrencilerin
eklemleme-örgütleme stratejilerine ait düzeylerinin ise diğer stratejilerdeki düzeylerinden
anlamlı derecede düşük olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin çalışma ve öğrenme
stratejilerini kullanma düzeylerinin cinsiyet, yaş, enstrümandaki
deneyim, enstrümana çalışma süresi, enstrüman çalışma süresinin planlanma
şekli, enstrüman çalışmaya motive eden unsur, enstrümandaki yeterlilik düzeyi
algısı ve enstrümandaki akademik başarı düzeyi değişkenlerine göre anlamlı
farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Mesleki müzik eğitimi enstrümantal müzik çalışma ve öğrenme stratejileri
The
purpose of this study is to examine the strategies music education programs students
attending universities in Turkey use while practicing and learning music on
their instruments. These strategies are attention, rehearsal, elaboration,
articulation-organization and comprehension monitoring strategies. The study
group was made up of 273 students attending undergraduate music education
programs in four different universities’ education faculties in Turkey during
the 2015-2016 academic years. These
universities were Dokuz Eylül University (n=80,
29.3%), Marmara University (n=15,
5.5%), On Dokuz Mayıs University (n=83,
30.4%) and Niğde Ömer Halisdemir University (n=95, 34.8%). The data was collected through the use of Personal Information
Form and the Scale for Strategies Used during the Practice and Learning of
Instrumental Music. The findings indicate that rehearsal strategy levels of the
students were higher than the levels of other strategies.
Articulation-organization strategy levels of the students were significantly
lower than the levels of other strategies. Furthermore, the results show that
students’ practice and learning strategies levels significantly differ
according to sex, age, experience on the instrument, practice time on the
instrument, the manner in which they plan practice time on the instrument,
element motivating them to play instrument, perceived level of self-efficacy on
the instrument and academic achievement level on the instrument.
Professional music education instrumental music practice and learning strategies
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 47 |