Bu çalışmada, öğretmen nitelikleri kontrol edilerek okulun yakın
çevresinin sosyo-ekonomik düzeyinin okulun içsel süreçlerinin temsilcisi olarak
alınan okulun kültürel boyutları (öğrenciyle
ilgilenme, mesleki gelişim, kurallara uyma, okul iklimi ve sembolik uygulamalar)
ile ilişkisi incelenmiştir. Çalışma, 2015-2016 eğitim-öğretim döneminde Aksaray
ili şehir merkezinde bulunan ilkokul, ortaokul ve lise kademesindeki devlet
okullarında görev yapan toplam 332 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Tarama
yöntemiyle toplanan veriler, tanımlayıcı istatistikler, açımlayıcı faktör
analizi, Pearson Korelasyon katsayısı ve MANOVA, ANCOVA gibi çok değişkenli
istatistiklerle incelenmiştir. Çalışma sonunda, öğretmen nitelikleri kontrol edildiğinde dahi,
sosyo-ekonomik yapının okulun içsel süreçlerini etkilediği saptanmıştır. SED
arttıkça mesleki gelişim, öğrenciyle
ilgilenme, sembolik uygulamalar da artmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 20 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 48 |