Sorgulama temelli öğretim modeli fen derslerinde öğrenci merkezli bir
yaklaşım olarak kullanılmaktadır. Kısa zaman sonra öğretmenlik mesleğine
başlayacak olan öğretmen adaylarının bilimsel sorgulama hakkındaki görüşleri
önemlidir. Bu çalışma fen bilgisi öğretmen adaylarının fen derslerinde bilimsel
sorgulama hakkındaki görüşlerinin uygulama sonrası araştırılması amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Bu amaca yönelik "Bilimsel Sorgulama Hakkındaki
Görüşler" (BSHG) anketi kullanılmıştır. Anket yedi adet açık uçlu sorudan
oluşmaktadır. Çalışma Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı 3. sınıfta öğrenim
gören 40 öğretmen adayı ile 12 hafta süresince yürütülmüştür. Uygulama
tamamlandıktan sonra öğretmen adaylarına BSHG anketi uygulanmıştır. Öğretmen
adaylarının ankette yer alan sorulara verdiği cevaplar "bilimsel",
"kısmen bilimsel", "yetersiz" ve "belirsiz"
kategorileri kullanılarak analiz edilmiştir. Öğretmen adayları sorgulama
temelli öğretim hakkında deneyimli olmalarına rağmen bilimsel sorgulamanın
doğası ile ilgili verdikleri cevaplar daha çok bilimsel parça kategorisinde yer
almaktadır. Bu sonuçtan yola çıkarak bilimsel sorgulamaya yönelik öğretim
planlamanın öğretmen adaylarının bilimsel sorgulamanın doğasını tam olarak
anlamada yeterli olmadığı belirtilebilir. Öğretmen adaylarının bilimsel
sorgulamanın doğasını anlamalarına yönelik daha farklı öğretim teknikleri
denenmelidir.
Bilimsel sorgulama öğretmen adayları fen laboratuvar deneyimleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 48 |