Günümüzün değişen ve gelişen çevre
koşullarına uyum sağlayabilmek isteyen bireyler sürekli öğrenerek, kendilerini
geliştirme ihtiyacı hissetmektedir. Toplumların ayakta kalabilmesi ve bireylere
daha kaliteli bir yaşam sunulabilmesi için yaşam boyu öğrenme bireylerde
beklenti hatta ihtiyaç haline gelmektedir. Bu beklentinin karşılanması ise
kişinin yaşam doyumunu olumlu etkilemesine ve mutlu olmasına yol açacaktır.
Öğrenmenin belli bir süreyle sınırlandırılmadan yaşam boyunca devam etmesi,
yaşama uyum sağlamak ve nitelikli bir birey olmayı sürdürmek açısından
önemlidir. Bu çalışmada mutluluk, moral gibi özelliklere ait iyi olma halini
ifade eden yaşam doyumu ile yaşam boyu öğrenme arasındaki ilişkinin
araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılarak
Aydın il ve ilçelerindeki Halk Eğitim Merkezinde kurs almakta olan
kursiyerlerin algılarına göre yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile yaşam doyumu
algı düzeyleri arasında bir ilişki olup olmadığı, varsa nasıl bir ilişki
olduğunu incelenmektedir. Araştırmaya katılan 445 kursiyerin yaşam boyu öğrenme
eğilimleri çok yüksek düzeyde, yaşam doyumu algı düzeyleri ise yüksek düzeyde
bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre yaşam doyumu algıları ile cinsiyeti
arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur.
Kursiyerlerin cinsiyete göre yaşam doyumu algıları incelendiğinde,
kadınların yaşam doyumu algılarının erkeklerin yaşam doyumu algılarından daha
fazla olduğu görülmüştür. Ayrıca yaşam doyumu ile yaşam boyu öğrenme arasında
“zayıf düzeyde, pozitif ve anlamlı” bir ilişki olduğu anlaşılmıştır.
Yaşam boyu öğrenme yaşam doyumu halk eğitim merkezi kursiyer
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 4 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 48 |