Bu
çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme ortamları
hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda öğretmen
adaylarına göre okul dışı öğrenme ortamları nelerdir? Okul dışı öğrenme ortamlarının
avantaj ve dezavantajları nelerdir? Okul dışı öğrenme faaliyetleri hazırlıkları
öncesi ve sonrası neler yapılmalıdır? Ve okul dışı öğrenme faaliyetlerini
kazanımları nasıl etkilemektedir? Sorularına yanıt aranmıştır. Bu çalışmada
nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) araştırma deseni
kullanılmıştır. 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde öğretim görmekte
olan on sekiz fen bilgisi öğretmen adayı ile yapılan görüşmelerde veri toplamı
aracı olarak yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen
veriler kodlanarak kategorilere oluşturulmuştur. Çalışmada betimsel analiz
kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre fen bilgisi öğretmen adayları okul
dışı öğrenme ortamları olarak en çok bilim merkezleri ve bilim müzelerini en az
olaraktan hayvanat bahçeleri ve planetaryumları belirtmişlerdir. Avantajları
olarak yaparak-yaşayarak, ilk elden deneyim elde etmeyi en çok vurgulayan
öğretmen adayları yasal prosedürlerin uzun ve zahmetli olmasını dezavantaj
olarak değerlendirmişlerdir. Ayrıca fen bilgisi öğretmen adayları okul dışı
öğrenme ortamlarının kazanımların gerçekleşmesine ve kalıcı öğrenmeye olumlu
katkısı olduğunu dile getirmişlerdir.
Okul dışı öğrenme Fen bilgisi öğretmen adayı Avantaj-Dezavantaj
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 48 |