Araştırmanın amacı, yaşam temelli REACT stratejisinin 6.
sınıf öğrencilerinin akademik başarısı ve fen okuryazarlığı üzerine etkisini
incelemektir. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu deneysel model
kullanılmıştır. Deney grubunda yaşam temelli REACT stratejisine uygun dersler
işlenirken kontrol grubunda yapılandırmacı yaklaşıma dayalı dersler
işlenmiştir. Araştırmanın örneklemini bir ortaokulda öğrenim gören 6. sınıf,
deney grubunda 28, kontrol grubunda 30 olmak üzere toplam 58 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak "Bilimsel
Okuryazarlık Ölçeği" ve "Akademik Başarı Ölçeği" kullanılmıştır.
Araştırma sonunda yaşam temelli REACT stratejisinin uygulandığı deney grubunun
öntest ve sontest puanlarının ortalamaları arasında anlamlı bir farklılığın
olduğu ancak kontrol grubunun öntest ve sontestleri arasında anlamlı bir
farklılığın olmadığı belirlenmiştir. Akademik başarıları karşılaştırıldığında ise
deney grubu lehine anlamlı bir farklılığın olduğu bulunmuştur.
The aim
of this study is to see the
effectiveness of context-based REACT strategy on 6th grade students' scientific
literacy and academic achievement. In the study, experimental design with pre-test,
post-test control group was used. In the experimental group, lessons were
tailored to the context-based REACT strategy; in the control lessons are
processed according to constructivist approach. The sample the study was consisted
of 6th grade 58 students from which 28 in experimental group, 30 in control
group at one of elementary schools. In the study, "Scientific Literacy
Scale" and "Academic Achievement Scale" were used as data
collection tools. It was determined that in contrast to control group, there
was a significant mean difference between the pretest and posttest scores of
the experiment group in which the context-based REACT strategy was applied.
When the academic achievements were compared, it was found that there was a
significant difference in favor of the experimental group.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 49 |