Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin yirmi birinci
yüzyıl liderlik becerileri ile ilgili algılarını metaforlar yoluyla
belirlemektir. Çalışmanın katılımcılarını ilkokul,
ortaokul ve liselerde görev yapan 180 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplamak
amacıyla katılımcılardan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla “Okul
müdürümüzün eğitimsel liderlik becerisi..........benzer, çünkü……….”ifadesini
tamamlamaları istenmiştir. Veri analizinde, içerik analizi tekniği
kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre en çok kullanılan metafor “anne”
metaforu iken, en az kullanılan
metaforlardan bazıları; “el feneri, yıldız, güneş, baraj kapağı, işaret fişeği,
asansör, elektrik süpürgesi, yelpaze, balık, hemşire, vb.’dir.”Ayrıca, öğretmenlerin
kullandığı metaforlar ve nedenleri okul müdürlerinin öğretmenlere, öğretimsel
uygulamalarda, karmaşık problemleri çözmede, iletişimde ve kendi ve başkalarını
geliştirmede liderlik ettikleri algısında olduklarını göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 50 |