Bu
araştırmada, okul dışı öğrenme ortamı olarak Bilim ve Teknoloji Merkezlerinin
öğrenci motivasyonuna ve fen bilimleri dersi akademik başarısına etkisinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, bu araştırma Bursa ili Hatice Salih
İlkokulu’nun üçüncü sınıfında öğrenim gören toplam 74 öğrenci ile
gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma, yarı-deneme modellerinden eşitlenmemiş ön
test- son test kontrol gruplu modelde yürütülmüştür. Bu kapsamda, deney
grubundaki öğrencilerin Bilim ve Teknoloji Merkezinde gerçekleştirilen
etkinliklerde fen bilimlerine ilişkin deney düzeneklerini rehberler eşliğinde
kullanmaları sağlanmıştır. Kontrol grubundaki öğrenciler ise okullarında
eğitim-öğretime devam etmişlerdir. Araştırmanın verileri, “Fen Bilimleri Başarı Testi” ile “Bilim
Merkezi Görüş Anketi” aracılığı ile elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda,
Bilim ve Teknoloji Merkezi'ndeki etkinliklere katılan deney grubundaki
öğrencilerle kontrol grubundaki öğrenciler arasında akademik başarı yönünden
anlamlı bir farklılığa ulaşılamamıştır. Bu durum da, deney grubundaki
öğrencilerle yapılan uygulamalar ile gözlem ve açıklamaların öğrencilerin
akademik başarılarına önemli bir katkı sağlamadığına işaret etmektedir. Bununla
birlikte, bu uygulamaların öğrencilerin motivasyonu bakımından etkili olduğu,
deney düzeneklerinden etkilendikleri ve uygulamaları etkili ve eğlenceli
buldukları da anlaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 51 |