Bu çalışmada özel öğretim yöntemleri-II
dersinde mikroöğretim uygulamalarına katılan fen bilgisi öğretmen adaylarının
mikroöğretim uygulamaları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Durum çalışmasına göre desenlenen araştırmanın çalışma grubunu iki yıl boyunca
uygulamalara katılan 74 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler üç
adet açık uçlu sorudan oluşan form ile toplanarak içerik analizi tekniğiyle
analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, öğretmen adaylarının mikroöğretim
uygulaması hakkındaki düşünceleri olumlu görüşler, olumsuz görüşler ve çözüm
önerileri şeklinde üç ana temada toplanmıştır. Olumlu görüşler teması kişisel
gelişim, mesleki yeterlilik, öğretim becerileri ve sınıf iklimi olmak üzere
dört kategoriden oluşmaktadır. Olumsuz görüşler teması uygulama, performans ve
uygulama ortamı olmak üzere üç kategoriden oluşmaktadır. Çözüm önerileri teması
ise uygulama, zaman, değerlendirme formu ve eleştiri olmak üzere dört
kategoriden oluşmaktadır. Bu sonuçlar doğrultusunda fen eğitiminde mikroöğretim
uygulamalarına yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.
Mikroöğretim fen eğitimi fen bilgisi öğretmen adayı öğretmenlik deneyimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 52 |