Teknolojik ürünlerin çalıştırılması ve geliştirilmesi
bilgisayar yazılımlarıyla sağlanmaktadır. Bireylerin yazılım geliştirme
alanında yüksek kalitede eğitilmesi ülkemizin teknolojik alanda gelişmesini
sağlayacaktır. Bilgisayarda yazılım geliştirme bireylerin bilgisayar başında
uzun süreler geçirmelerini ve teknolojik yatkınlarının olmasını
gerektirmektedir. Dolayısıyla öğrencilerin yazılım geliştirme motivasyonlarının
yüksek tutulması çok önemli bir durumdur. Kodlama eğitiminin kalitesini
arttırılması öğrencilerin ilgili oldukları alanlarda kodlama yapmalarının
teşvik edilmesi ile sağlanabilmektedir. Bilgisayar oyunları dijital neslin boş
zamanlarında eğlence amaçlı kullandıkları yazılımlardır. Günümüzde bilgisayar
oyunlarının geliştirilmesinin yayınlaşması amacıyla çeşitli bilgisayar oyunu geliştirme
platformları olarak oyun motorları kullanılmaktadır. Oyun programlama dersinin
müfredata eklenmesi ile öğrencilerden oyun motorlarında oyun geliştirmeleri
dolasıyla oyun kodlamaları istenmektedir. Bu araştırmada, kodlama eğitiminde
oyun motorlarının kullanılmasına yönelik öğrencilerinin görüşleri
araştırılmıştır. Çalışma nitel araştırma türünden özel durum incelemesi
şeklinde tasarlanmıştır. Veriler Süleyman Demirel Üniversitesi Teknik Bilimler
Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Teknolojileri’ndeki oyun programlama dersini alan
öğrencilerle yarı-yapılandırılmış görüşme metodu kullanılarak toplanmıştır.
Görüşmelerdeki veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma
sonunda, öğrencilerin oyun programlama dersi hakkındaki görüşleri betimlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 53 |