Bu araştırmanın amacı “Anlamayı İzleme Stratejilerine Yönelik
Uygulamaların, Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi
Anabilim Dalları’nda öğrenim görmekte olan keman öğrencilerinin bilişötesi
farkındalık düzeyine etkilerinin ortaya konmasıdır. Araştırmada karma yöntem
kullanılmış olup Araştırmanın deneysel kısmında deney kontrol gruplu öntest-
sontest modeli kullanılmış ve nitel boyutta ise durum çalışması olarak
belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda Deney ve Kontrol gruplarının bilişötesi
farkındalık düzeyleri sontest puanları, “bilişin bilgisi” temel boyutunda
“açıklayıcı bilgi”, “prosedürel bilgi” ve “durumsal bilgi” alt boyutlarında ve
“bilişin düzenlenmesi” temel boyutunda “planlama”, “izleme”, “değerlendirme”,
“hata ayıklama” ve “bilgi yönetme” alt boyutlarında deney grubu lehine anlamlı
bir farklılık göstermiştir. Kontrol grubundaki katılımcıların bilişötesi
farkındalık düzeyleri toplamda ve tüm alt boyutlarda sontestlerde öntestlere
göre farklılık göstermemiştir. Görüşme
sorularından elde edilen bulgulara göre anlamayı izleme stratejilerine dayalı
bireysel uygulamaların, öğrencilerin kendi çalışmalarını planlama, kendi
kendini yönlendirme, hatalarını fark edip düzeltmeye çalışma ve çalışmaya
güdülenme bakımından etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Biliş Üstbiliş Bilişötesi Farkındalık Keman Eğitimi Müzik Eğitimi
This study aims to reveal the effects of comprehension
monitoring strategies on the metacognitive awareness level of violin students
studying at the Music Education Department, Faculty of Fine Arts Education. In
this study, mixed method was used. Pre and post tests were applied to both the
experimental and control groups in the experimental part of this study. As
qualitative part of this study, case study was used. The results of the study
showed that the metacognitive awareness level of the experimental group
outperformed the control group in terms of “declarative knowledge”, “procedural knowledge” and “conditional knowledge” sub-dimensions and
“planning”, “information management strategies”, “comprehension monitoring”,
“debugging strategies”, “evaluation” subscales. There were not any differences
in the metacognitive awareness level of the participants in the control group
when pre and posttests’ sub-dimensions and total results were compared.
According to the findings of the interview questions, it was concluded that
individual practices based on comprehension monitoring strategies were
effective in terms of planning students' own studies, self-direction, trying to
recognize and correct their mistakes, and motivation to work.
Cognition Metacognition Metacognitive Awareness Violin Education Music Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 53 |