Bu
çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf içi ve sınıf dışı aile
katılım çalışmalarına yönelik görüşlerini derinlemesine incelenmektir. Araştırmada,
nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Amasya’da okul öncesi eğitim
kurumlarında görev yapan 7 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış olup, verilerin analizinden tümevarımsal
analizden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre okul öncesi
öğretmenleri çeşitli sebeplerle aile katılım çalışmalarını yetersiz
bulmaktadır. Öğretmenler aile katılım etkinliklerinin çoğunlukla ailelerin
seçtiklerini, sınıf içi etkinliklerin daha çok tercih edildiğini ve ailelerin
okul öncesi eğitim hakkında bilgilerinin yetersiz olduğunu düşünmektedir. Öğretmenlerin
aile katılımıyla meslek tanıtımı ve pikniklerin dışında okul dışı etkinlikleri
çeşitli sebeplerle yap(a)madıklarını düşündükleri tespit edilmiştir. İleriki
çalışmalarda okul öncesi öğretmenlerine okul dışı etkinliklerin planlanması,
uygulanması ve değerlendirilmesi hakkında; meslek tanıtımı ve pikniklerin
dışında çeşitli okul dışı etkinliklerin ailelerle birlikte yapılması yönünde
eğitimler verilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 21 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 54 |