Araştırma becerileri öğretmen eğitiminin bileşenlerinden biri
olarak görülmektedir. Ancak, araştırma yöntemlerinin öğretilmesi ve öğretim
pratiklerinin araştırma tutumu üzerindeki etkileri öğretmen eğitiminin az
çalışılan alanları arasındadır. Bu nedenle, bu çalışma Türkiye’de bir devlet
üniversitenin İngilizce Öğretmenliği bölümünün ikinci yılında zorunlu olarak
verilen bir araştırma yöntemleri dersinin etkilerini değerlendirmeyi
amaçlamaktadır. Dersin araştırma tutumlarını etkileme biçimlerini ve 46 adet
ikinci sınıf İngilizce Öğretmenliği öğrencisi tarafından nasıl algılandığını
incelemek amacıyla gömülü karma desen kullanılmıştır. Araştırmaya yönelik
tutumların dersin öncesinde ve sonrasında ölçülmesi için psikometrik bir
ölçekten yararlanılmıştır. Öğrencilerin dersi değerlendirmesi için ise açık
uçlu bir anket kullanılmıştır. Sonuçlar, dersin sonunda öğrencilerin araştırma
tutumlarında azalma olduğunu göstermektedir. Çalışmanın bulguları, araştırmaya
karşı olumlu tutum geliştirilebilmesi için ders saatinin artırılması ve ev
ödevlerinin azaltılması gerekliliğini ortaya çıkarmıştır.
Araştırma Tutumu İngilizce Öğretmen Adayları Araştırma Öğretimi Öğretmen Eğitimi
Research skills are considered to be an integral part of
teacher education. However, how to teach research and how teaching practices
influence attitudes towards research are underresearched areas within the field
of teacher education. Therefore, this study aimed to evaluate the effects of a
compulsory research methods course given in the second year of an English
Language Teaching (ELT) department at a public university in Turkey. An
embedded mixed methods design was used to find out how the course influenced
research attitudes and how it was perceived by 46 2nd year undergraduate
students of ELT. A psychometric scale was used to measure attitudes towards
research before and after the course. An open-ended questionnaire was also
utilized for the evaluation of the course by the participants. The results
indicated a decreasing trend in the attitudes towards research. The findings
imply that increasing the course hours and decreasing the number of take-home
tasks are needed for more positive attitudes towards research among the participants.
Attitudes Towards Research Pre-Service English Teachers Teaching Research Teacher Education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 54 |