Sınıf öğretmenleri kaynaştırma eğitimi kapsamında özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle sıklıkla karşılaşmaktadır. Bu noktada, sınıf öğretmenlerinin özel eğitim hakkında yeterli bilgi ve beceriyle sahip olması önemli bir gerekliliktir. Bu nedenle, bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin hizmet öncesi ve hizmet içinde özel eğitim alanında aldıkları eğitimlere yönelik görüşlerinin ve önerilerinin belirlenmesidir. Öğretmenlerin belli bir deneyime yönelik görüşleri irdelendiği için nitel araştırma yaklaşımları kapsamında yer alan olgubilim (fenomenoloji) araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılarak toplanmıştır ve analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin özel eğitim alanındaki eğitimlerin arttırılmasını öncelikli bir ihtiyaç olarak düşündüklerini göstermektedir. Ayrıca, sınıf öğretmenlerine yönelik özel eğitim ile ilişkili eğitimlerin teorik ve uygulamalı olması gerektiğini düşündükleri sonucu elde edilmiştir. Bunların yanında, kurslara katılmaları için öğretmenlerin motivasyonu arttırılması gerektiği araştırmanın bir diğer sonucudur. Araştırma kapsamında ayrıca öğretmenlerin üniversite gibi kurumlarla olan ilişkileri geliştirilmesi, ailelerin de bu eğitimlere dâhil edilmesi, yeniliklerin takip edilmesi amaçlı bu eğitimler sürekli ve yeterli sürelerde düzenlenmesi öneriler olarak karşımıza çıkmıştır. Son olarak, bu araştırma katılımcı öğretmenlerin verdiği cevaplar doğrultusunda bu eğitimlerin içeriği düzenlenirken Türkiye’nin kültür yapısının da göz önünde tutulması gerektiğini de işaret etmektedir.
Sınıf öğretmenliği, özel eğitim, lisans eğitimi, hizmet içi eğitim, kaynaştırma eğitimi, öğretmen eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 6 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 12 Ocak 2021 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2021, Cilt , Sayı 57 |
Bibtex | @araştırma makalesi { maeuefd616696, journal = {Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, eissn = {1302-8944}, address = {}, publisher = {Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi}, year = {2021}, number = {57}, pages = {150 - 187}, title = {SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL EĞİTİM ALANINDA KATILDIKLARI EĞİTİMLERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN VE ÖNERİLERİNİN İNCELENMESİ}, key = {cite}, author = {Yazıcı, Mahmut Serkan and Uzuner, Fatma Gül} } |
APA | Yazıcı, M. S. & Uzuner, F. G. (2021). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL EĞİTİM ALANINDA KATILDIKLARI EĞİTİMLERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN VE ÖNERİLERİNİN İNCELENMESİ . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , (57) , 150-187 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/60050/616696 |
MLA | Yazıcı, M. S. , Uzuner, F. G. "SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL EĞİTİM ALANINDA KATILDIKLARI EĞİTİMLERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN VE ÖNERİLERİNİN İNCELENMESİ" . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (2021 ): 150-187 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/60050/616696> |
Chicago | Yazıcı, M. S. , Uzuner, F. G. "SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL EĞİTİM ALANINDA KATILDIKLARI EĞİTİMLERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN VE ÖNERİLERİNİN İNCELENMESİ". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (2021 ): 150-187 |
RIS | TY - JOUR T1 - SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL EĞİTİM ALANINDA KATILDIKLARI EĞİTİMLERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN VE ÖNERİLERİNİN İNCELENMESİ AU - Mahmut SerkanYazıcı, Fatma GülUzuner Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - DO - T2 - Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 150 EP - 187 VL - IS - 57 SN - -1302-8944 M3 - UR - Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL EĞİTİM ALANINDA KATILDIKLARI EĞİTİMLERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN VE ÖNERİLERİNİN İNCELENMESİ %A Mahmut Serkan Yazıcı , Fatma Gül Uzuner %T SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL EĞİTİM ALANINDA KATILDIKLARI EĞİTİMLERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN VE ÖNERİLERİNİN İNCELENMESİ %D 2021 %J Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P -1302-8944 %V %N 57 %R %U |
ISNAD | Yazıcı, Mahmut Serkan , Uzuner, Fatma Gül . "SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL EĞİTİM ALANINDA KATILDIKLARI EĞİTİMLERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN VE ÖNERİLERİNİN İNCELENMESİ". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / 57 (Ocak 2021): 150-187 . |
AMA | Yazıcı M. S. , Uzuner F. G. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL EĞİTİM ALANINDA KATILDIKLARI EĞİTİMLERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN VE ÖNERİLERİNİN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; (57): 150-187. |
Vancouver | Yazıcı M. S. , Uzuner F. G. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL EĞİTİM ALANINDA KATILDIKLARI EĞİTİMLERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN VE ÖNERİLERİNİN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; (57): 150-187. |
IEEE | M. S. Yazıcı ve F. G. Uzuner , "SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL EĞİTİM ALANINDA KATILDIKLARI EĞİTİMLERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN VE ÖNERİLERİNİN İNCELENMESİ", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı. 57, ss. 150-187, Oca. 2021 |