Araştırma 20. yüzyıl müziğinde öne çıkan modern flüt tekniklerinin flüt öğrencilerinin deşifre becerisi üzerindeki etkilerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Öntest – sontest kontrol gruplu model doğrultusunda tasarlanmış araştırmada amaçlı örnekleme yöntemi ile çalışma grubu belirlenmiştir. Çalışma grubunda Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalında eğitim alan toplam 20 flüt öğrencisi (deney grubu n = 10, kontrol grubu n = 10) yer almıştır. Deney ve kontrol grubunun her ikisinde yer alan öğrencilerden öntest olarak deşifre parçaları çalmaları istenmiştir. Deney grubunda yer alan öğrenciler ile 4 ay boyunca modern teknikleri içeren çalışmalar yapılırken kontrol grubundaki öğrenciler ile söz konusu çalışmalar yapılmamıştır. Deney sonucunda deney ve kontrol grubu öğrencilerinin deşifre becerileri karşılaştırılmıştır. Deney grubu ile kontrol grubunun öntest puanları ve sontest puanları arasındaki farkın analizinde bağımsız örneklemler için t testi, deney grubunun öntest ve sontest, kontrol grubunun öntest ve sontest puanları arasındaki farkın analizinde ise ilişkili örneklemler için t testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda her iki grubun öntest ve sontest puan ortalamalarına bakıldığında deney grubunun kontrol grubuna kıyasla daha çok gelişim gösterdiği tespit edilmiştir.
Abstract: The research was carried out to determine the effects of modern flute techniques that are prominent in 20th century music, on sight reading skills of flute students. The study group was determined by purposeful sampling method in the study designed in accordance with the pre-test-post-test control group model. In the study group, a total of 20 flute students (experimental group n = 10, control group n = 10) studying at Bursa Uludağ University Faculty of Education, Department of Music Education were included. The students in both the experiment and control groups were asked sight read the pieces as a pretest. While studies involving modern techniques were carried out with the students in the experimental group for 4 months, the said studies were not conducted with the students in the control group. As a result of the experiment, sight reading skills of the experimental and control group students were compared. In the analysis of the difference between the pre-test and post-test scores of the experimental group and the control group, the independent samples t-test; in the analysis of the difference between the experimental group's pre-test and post-test and the control group's pre-test and post-test scores, the t-test for the related samples was used. As a result of the research, when the pre-test and post-test mean scores of both groups were examined, it was determined that the experimental group showed more improvement compared to the control group.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 57 |