Bu çalışmada, okul psikolojik danışmanlarının işle bütünleşme seviyelerinin, onların öz-yeterlik, duygusal zekâ ve performans algılarına göre ne düzeyde yordanabildiği araştırılmıştır. İş Gereklilikleri-Kaynakları Modeli bu çalışmanın teorik çerçevesi olarak kullanılmıştır. Araştırma grubunu, 169 okul psikolojik danışmanı oluşturmaktadır. Araştırmanın bağımsız değişkenlerinin, bağımlı değişken olan işle bütünleşmeyi ne düzeyde yordadığını tespit etmek amacıyla, hiyerarşik regresyon analizi yapılmıştır. Çalışmanın bulguları, öz-yeterlik alt boyutlarından yılmama, duygusal zekâ alt boyutlarından başkalarının duygularını değerlendirme ve performans algısının, okul psikolojik danışmanlarının işle bütünleşme düzeylerindeki değişimin %48,6’sını açıkladığını göstermektedir.
Okul psikolojik danışmanları işle bütünleşme öz-yeterlik duygusal zeka performans algısı
: In this study, it was investigated to what extent school counselors' level of work engagement can be predicted according to their self-efficacy, emotional intelligence, and performance perceptions. The Job Demands-Resources Model was used as the theoretical framework of this study. The participants of the research consist of 169 school counselors. Hierarchical regression analysis was conducted to determine to what extent the independent variables of the study predicted the work engagement. The findings of the study show that persistence among genal self-efficacy dimensions, appraising others emotions among emotional intelligent dimensions, and perceived performance explain 48.6% of the variation in the level of school counselors' work engagement
School counselors work engagement self-efficacy emotional intelligent percieved job performance
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Ocak 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 9 Şubat 2022 |
Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 61 |