Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PANDEMİ SÜRECİNDE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN UZAKTAN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN METAFORLAR YOLUYLA BELİRLENMESİ

Yıl 2022, Sayı: 62, 590 - 616, 01.05.2022
https://doi.org/10.21764/maeuefd.969581

Öz

Bu araştırmanın amacı fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin algılarını metaforlar yoluyla açığa çıkarmaktır. Araştırmada fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Çalışmaya Türkiye’nin farklı illerinde görev yapmakta olan 215 fen bilimleri öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, gönüllülük esasına dayalı, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak çevirim içi form kullanılmıştır. Formda fen bilimleri öğretmenlerinin metaforlarını belirlemek amacıyla “Uzaktan fen eğitimi … gibidir çünkü …” cümlesinde gerekli boşlukların uygun bir şekilde doldurulmaları istenmiştir. Fen bilimleri öğretmenlerinden elde edilen demografik bilgiler yüzde ve frekans değerleri verilerek grafikler oluşturularak sunulmuştur. Metaforik veriler ise nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi ile analiz edilmiştir. Katılımcılardan elde edilen metaforların 23 tanesi araştırmaya dahil edilmemiş, 192 metafor analiz edilmiştir. Araştırmada kullanılacak olan metaforlar kategorilere ayrılmıştır. Kategorilere ayırma işlemi iki araştırmacı tarafından yapılmıştır. Analiz sonucunda katılımcı fen bilimleri öğretmenlerinin üretmiş olduğu metaforlar yedi (7) kategori altında toplanmıştır. Bu kategoriler; israf, yetersizlik, ekonomik, iletişim, eğlence, benzetim ve uygun kategorileridir. Bu kategoriler kendi içinde temalara ayrılmıştır. Temalar; israf kategorisi zaman kaybı ve boşa çabalamak; yetersizlik kategorisi psikolojik uzaklık ve kalite; ekonomik kategorisi kolaylaştırıcı ve tasarruf; iletişim kategorisi anındalık, yeni bir durum ve monolog; eğlenceli kategorisi zevkli; benzetim kategorisi gösteri ve soyutlama; uygun kategorisi ise yaşam ve olması gereken temalarına ayrılmıştır.

Kaynakça

  • Aksan, D. (1995), Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dilbilim, Ankara: TDK Yayınları.
  • Aksan, D. (1998). Dilbilim seçkisi: Günümüz Dilbilimiyle İlgili Yazılardan Çeviriler, Türk Dil Kurumu, Ankara.
  • Afacan, Ö. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının “fen” ve “fen ve teknoloji öğretmeni” kavramlarına yönelik metafor durumları. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(1), 1242-1254.
  • Arnesen, K. T., Hveem, J., Short, C. R., West, R.E., ve Barbour, M. K. (2019). K-12 online journal articles: Trends from two decades of scholarship. Distance Education, 40(1), 32-53.
  • Arslan, Y., ve Şumuer, E. Covıd-19 döneminde sanal sınıflarda öğretmenlerin karşılaştıkları sınıf yönetimi sorunları. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 201-230.
  • Asmara, R. (2020). Teaching english in a virtual classroom using whatsapp during COVID-19 pandemic. Language and Education Journal, 5(1), 16-27. Bağrıacık-Yılmaz, A. (2019). Dıstance And Face-To-Face Students’ Perceptıons Towards Dıstance Educatıon: A Comparatıve Metaphorıcal Study. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 20 (1), 191-207. https://doi.org/10.17718/tojde.522705
  • Balaban, E., (2012). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan öğretim ve bir proje önerisi. İstanbul: Işık Üniversitesi.
  • Balım, A. G. ve Deniş Çeliker, H. (2011). Prospective science and technology teachers metaphors related to science and technology teacher concept. Western Anatolia Journal of Educational Science (WAJES), Speciel Issue, 331-339.
  • Boğar, Y. (2020). Pandemisinin eğitime olan etkilerinin değerlendirilmesi ve fen eğitiminin sanallaştırılması. Eç Yeşilyurt (Ed.), Eğitim Sosyal ve Beşerî Bilimlerine Multidisipliner Bakış içinde (78-108 ss.). Güven Plus A. Ş. Yayınları.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: bir metafor analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Coşkun, M. (2010). Lise Lise öğrencilerinin “iklim” kavramıyla ilgili metaforları (zihinsel imgeleri). Turkish Studies, 5(3), 919-940.
  • Çivril, H., Aruğaslan, E., & Özkara, B. Ö. (2018). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik algilari: bir metafor analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(1), 39-59.
  • Darmawan, M., Daeni, F. ve Listiaji, P. (2020). The use of quizizz as an online assessment application for science learning in the pandemic era. Unnes Science Education Journal, 9 (3), 144-150.
  • Deniş Çeliker, H. ve Akar, A. (2015). Ortaokul öğrencilerinin doğaya ilişkin metaforları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (2), 101-119.
  • Dias, Lopes ve Teles, A. C. (2020). Will virtual replace classroom teaching? Lessons from virtual classes via ZOOM in the times of COVID-19. Journal of Advances in Education and Philosophy, 4(5), 208-213. doi:10.36348/jaep.2020.v04i05.004
  • Evren Yapıcıoğlu, A. (2020). Fen eğitiminde sosyobilimsel konu olarak covid 19 pandemisi ve örnek uygulama önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 1121-1141.
  • Fidan, M. (2017). Metaphors of blended learning’ students regarding the concept of distance education. International Online Journal of Educational, 9(1), 276-291.
  • Geçit, Y. ve Gençer, G. (2010). Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (rize üniversitesi örneği). Marmara Coğrafya Dergisi, 23, 1-19.
  • Gemin, B. ve Papei L. (2017). Keeping Pace with K-12 Online Learning, 2016. Evergreen Education Group. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED576762.pdf
  • Güneş, A., ve Fırat, M. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 115-129.
  • Giannini, S. ve Lewis, G. S. (2020). Three ways to plan for equity during the coronavirus school closures. https://gemreportunesco.wordpress.com/2020/03/25/three-ways-to- plan- forequity-during-the-coronavirus-school-closures /web adresinden 10 Mayıs 2021 tarihinde edinilmiştir.
  • Surani, D., & Hamidah, H., (2020). Students Perceptions in Online Class Learning During the Covid-19 Pandemic. IJoASER (International Journal on Advanced Science, Education, and Religion), 3(3). 83-.95. https://doi.org/10.33648/ijoaser.v3i3.78
  • Horzum, M. B. (2013). An investigation of the technological pedagogical content knowledge of preservice teachers. Technology, Pedagogy and Education, 22(3), 303-317.
  • Kaleli Yılmaz, G. ve Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6 (2), 299-322.
  • Mohan, G., McCoy, S., Carroll, E., Mihut, G., Lyons, S., ve Mac Domhnaill, C. (2020). Learning for all? Second-level education in Ireland during COVID-19. Economic and Social Research Institute (ESRI) Research Series.
  • Nadeak, B. (2020). The effectiveness of distance learning using social media during the pandemic period of covıd-19: a case in universitas kristen ındonesia. International Journal of Advanced Science and Technology, 29(7), 1764-1772.
  • Öztürk, D. ve Koca, A. H. (2021). Ortaokul öğrencilerinin laboratuvar ve uzaktan eğitim kavramlarına yönelik metaforik algıları. Anadolu Öğretmen Dergisi, 5 (1), 179-199.
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmen adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2): 131-155.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 14(3), 459-496.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326.
  • Srivasta S, Özdemir V, Ray S, Panga JR, Noronho S, Nair B et al (2013). Online education: e-larning booster in developing world. Nature 501:316. https://doi.org/10.1038/501316c
  • Şahin İzmirli, Ö., ve Mısırlı, Z. A. (2018). Öğretim elamanlarının uzaktan eğitime ilişkin metaforik algıları. Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK 20218). Balıkesir, Türkiye.
  • Şimşek, A. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Açık Öğretim Fakültesi Yayını, 97.
  • Tanık Önal, N. ve Önal, N. (2020). Teaching science through distance education during the Covid-19 pandemic. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 7(4). 1898-1911.
  • Taş, H., Yavuzalp, N., ve Gürer, M. (2016). Böte bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar oluyla belirlenmesi. Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, At Elazığ, Turkey.
  • Tuncay, N. ve Özçınar, Z. 82009). Distance education students “meaphors”. Procedia Social and Bahovioral Sciences, 1(1), 2883-2888.
  • Tuncay, N., Stanescu, I. A., ve Tuncay, M. (2011). A different vision in elearning: metaphors. Electronic Journal of e-Learning, 9(1), 105-113.
  • Tümen Akyıldız, S. (2020). College students’ views on the pandemic distance education: a focus group discussion. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 321-334.
  • Usta, İ. (2019). Distance Learners Metaphorical Images to Open Education. Journal of Strategic Research in Social Science, 5(1), 109-122. http://www.josrss.com/Makaleler/1780997961_5.1.7-usta.pdf
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • UNESCO (2020). SDG-Education 2030 Steering Committee Urges Protection of Education, now and post-crisis, https://sdg4education2030.org/sdg-education-2030-steeringcommittee-urges- protection-education-now-and-post-crisis, web adresinden 15 Nisan 2020 tarihinde edinilmiştir.
  • Yamamoto, G., T. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi(online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü [YEĞİTEK]. (2020). 70891843-481.05-E.6406175 sayılı, Sanal Sınıf Uygulamaları konulu resmi yazı.
  • Yılmaz, A. (2021). Fen bilimleri eğitimi kapsamında uzaktan eğitimde kalite standartları ve paydaş görüşleri: Uzaktan eğitime ne kadar uzağız? Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 26-50. Doi: 10.33418/ataunikkefd.850063
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yılmaz, G., K., ve Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(2), 299-322.
  • Yıldız, E. ve Seferoğlu, S. S. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin çevrim içi teknolojilere yönlik öz yeterlilik algılarının incelenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 33-46.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G. ve Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Konya: Palet.
  • WHO.(2020). WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19 - 11 March 2020, https://www.who.int/director-general/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---20-march-2020, web adresinden 01 Şubat 2021 tarihinde edinilmiştir.

DETERMINING THE OPINIONS OF SCIENCE TEACHERS ON DISTANCE SCIENCE EDUCATION IN THE PANDEMIC PROCESS BY METAPHORS

Yıl 2022, Sayı: 62, 590 - 616, 01.05.2022
https://doi.org/10.21764/maeuefd.969581

Öz

This research aims to reveal the perceptions of science teachers about distance education through metaphors. Phenomenology design was used in the study. 215 science teachers working in different provinces of Turkey participated in the study. The study group of the research was determined by the easily accessible case sampling based on voluntariness. An online form was used as a data collection tool. In order to determine the metaphors of science teachers in the form, it was asked to fill in the necessary blanks in the sentence "Distance science education is like … because ...". Demographic information obtained from science teachers was presented by creating graphs by giving percentage and frequency values. Metaphorical data were analyzed by content analysis, one of the qualitative research methods. 23 of the metaphors obtained from the participants were not included in the study, and 192 metaphors were analyzed. The metaphors to be used in the research are divided into categories. Categorization was done by two researchers. As a result of the analysis, the metaphors produced by the participating science teachers were grouped under seven (7) categories. These categories are; waste, inadequacy, economic, communication, entertainment, simulation, and appropriate categories. These categories are divided into themes within themselves. Themes; waste of time and effort; disability category, psychological distance and quality; economy category facilitator and savings; communication category immediacy, a new situation and monologue; the fun category is enjoyable; simulation category demonstration and abstraction; the appropriate category is divided into the themes of life and what it should be.

Kaynakça

  • Aksan, D. (1995), Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dilbilim, Ankara: TDK Yayınları.
  • Aksan, D. (1998). Dilbilim seçkisi: Günümüz Dilbilimiyle İlgili Yazılardan Çeviriler, Türk Dil Kurumu, Ankara.
  • Afacan, Ö. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının “fen” ve “fen ve teknoloji öğretmeni” kavramlarına yönelik metafor durumları. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(1), 1242-1254.
  • Arnesen, K. T., Hveem, J., Short, C. R., West, R.E., ve Barbour, M. K. (2019). K-12 online journal articles: Trends from two decades of scholarship. Distance Education, 40(1), 32-53.
  • Arslan, Y., ve Şumuer, E. Covıd-19 döneminde sanal sınıflarda öğretmenlerin karşılaştıkları sınıf yönetimi sorunları. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 201-230.
  • Asmara, R. (2020). Teaching english in a virtual classroom using whatsapp during COVID-19 pandemic. Language and Education Journal, 5(1), 16-27. Bağrıacık-Yılmaz, A. (2019). Dıstance And Face-To-Face Students’ Perceptıons Towards Dıstance Educatıon: A Comparatıve Metaphorıcal Study. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 20 (1), 191-207. https://doi.org/10.17718/tojde.522705
  • Balaban, E., (2012). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan öğretim ve bir proje önerisi. İstanbul: Işık Üniversitesi.
  • Balım, A. G. ve Deniş Çeliker, H. (2011). Prospective science and technology teachers metaphors related to science and technology teacher concept. Western Anatolia Journal of Educational Science (WAJES), Speciel Issue, 331-339.
  • Boğar, Y. (2020). Pandemisinin eğitime olan etkilerinin değerlendirilmesi ve fen eğitiminin sanallaştırılması. Eç Yeşilyurt (Ed.), Eğitim Sosyal ve Beşerî Bilimlerine Multidisipliner Bakış içinde (78-108 ss.). Güven Plus A. Ş. Yayınları.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: bir metafor analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Coşkun, M. (2010). Lise Lise öğrencilerinin “iklim” kavramıyla ilgili metaforları (zihinsel imgeleri). Turkish Studies, 5(3), 919-940.
  • Çivril, H., Aruğaslan, E., & Özkara, B. Ö. (2018). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik algilari: bir metafor analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(1), 39-59.
  • Darmawan, M., Daeni, F. ve Listiaji, P. (2020). The use of quizizz as an online assessment application for science learning in the pandemic era. Unnes Science Education Journal, 9 (3), 144-150.
  • Deniş Çeliker, H. ve Akar, A. (2015). Ortaokul öğrencilerinin doğaya ilişkin metaforları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (2), 101-119.
  • Dias, Lopes ve Teles, A. C. (2020). Will virtual replace classroom teaching? Lessons from virtual classes via ZOOM in the times of COVID-19. Journal of Advances in Education and Philosophy, 4(5), 208-213. doi:10.36348/jaep.2020.v04i05.004
  • Evren Yapıcıoğlu, A. (2020). Fen eğitiminde sosyobilimsel konu olarak covid 19 pandemisi ve örnek uygulama önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 1121-1141.
  • Fidan, M. (2017). Metaphors of blended learning’ students regarding the concept of distance education. International Online Journal of Educational, 9(1), 276-291.
  • Geçit, Y. ve Gençer, G. (2010). Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (rize üniversitesi örneği). Marmara Coğrafya Dergisi, 23, 1-19.
  • Gemin, B. ve Papei L. (2017). Keeping Pace with K-12 Online Learning, 2016. Evergreen Education Group. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED576762.pdf
  • Güneş, A., ve Fırat, M. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 115-129.
  • Giannini, S. ve Lewis, G. S. (2020). Three ways to plan for equity during the coronavirus school closures. https://gemreportunesco.wordpress.com/2020/03/25/three-ways-to- plan- forequity-during-the-coronavirus-school-closures /web adresinden 10 Mayıs 2021 tarihinde edinilmiştir.
  • Surani, D., & Hamidah, H., (2020). Students Perceptions in Online Class Learning During the Covid-19 Pandemic. IJoASER (International Journal on Advanced Science, Education, and Religion), 3(3). 83-.95. https://doi.org/10.33648/ijoaser.v3i3.78
  • Horzum, M. B. (2013). An investigation of the technological pedagogical content knowledge of preservice teachers. Technology, Pedagogy and Education, 22(3), 303-317.
  • Kaleli Yılmaz, G. ve Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6 (2), 299-322.
  • Mohan, G., McCoy, S., Carroll, E., Mihut, G., Lyons, S., ve Mac Domhnaill, C. (2020). Learning for all? Second-level education in Ireland during COVID-19. Economic and Social Research Institute (ESRI) Research Series.
  • Nadeak, B. (2020). The effectiveness of distance learning using social media during the pandemic period of covıd-19: a case in universitas kristen ındonesia. International Journal of Advanced Science and Technology, 29(7), 1764-1772.
  • Öztürk, D. ve Koca, A. H. (2021). Ortaokul öğrencilerinin laboratuvar ve uzaktan eğitim kavramlarına yönelik metaforik algıları. Anadolu Öğretmen Dergisi, 5 (1), 179-199.
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmen adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2): 131-155.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 14(3), 459-496.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326.
  • Srivasta S, Özdemir V, Ray S, Panga JR, Noronho S, Nair B et al (2013). Online education: e-larning booster in developing world. Nature 501:316. https://doi.org/10.1038/501316c
  • Şahin İzmirli, Ö., ve Mısırlı, Z. A. (2018). Öğretim elamanlarının uzaktan eğitime ilişkin metaforik algıları. Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK 20218). Balıkesir, Türkiye.
  • Şimşek, A. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Açık Öğretim Fakültesi Yayını, 97.
  • Tanık Önal, N. ve Önal, N. (2020). Teaching science through distance education during the Covid-19 pandemic. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 7(4). 1898-1911.
  • Taş, H., Yavuzalp, N., ve Gürer, M. (2016). Böte bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar oluyla belirlenmesi. Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, At Elazığ, Turkey.
  • Tuncay, N. ve Özçınar, Z. 82009). Distance education students “meaphors”. Procedia Social and Bahovioral Sciences, 1(1), 2883-2888.
  • Tuncay, N., Stanescu, I. A., ve Tuncay, M. (2011). A different vision in elearning: metaphors. Electronic Journal of e-Learning, 9(1), 105-113.
  • Tümen Akyıldız, S. (2020). College students’ views on the pandemic distance education: a focus group discussion. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 321-334.
  • Usta, İ. (2019). Distance Learners Metaphorical Images to Open Education. Journal of Strategic Research in Social Science, 5(1), 109-122. http://www.josrss.com/Makaleler/1780997961_5.1.7-usta.pdf
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • UNESCO (2020). SDG-Education 2030 Steering Committee Urges Protection of Education, now and post-crisis, https://sdg4education2030.org/sdg-education-2030-steeringcommittee-urges- protection-education-now-and-post-crisis, web adresinden 15 Nisan 2020 tarihinde edinilmiştir.
  • Yamamoto, G., T. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi(online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü [YEĞİTEK]. (2020). 70891843-481.05-E.6406175 sayılı, Sanal Sınıf Uygulamaları konulu resmi yazı.
  • Yılmaz, A. (2021). Fen bilimleri eğitimi kapsamında uzaktan eğitimde kalite standartları ve paydaş görüşleri: Uzaktan eğitime ne kadar uzağız? Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 26-50. Doi: 10.33418/ataunikkefd.850063
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yılmaz, G., K., ve Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(2), 299-322.
  • Yıldız, E. ve Seferoğlu, S. S. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin çevrim içi teknolojilere yönlik öz yeterlilik algılarının incelenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 33-46.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G. ve Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Konya: Palet.
  • WHO.(2020). WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19 - 11 March 2020, https://www.who.int/director-general/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---20-march-2020, web adresinden 01 Şubat 2021 tarihinde edinilmiştir.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Huriye Deniş Çeliker 0000-0001-8059-6067

Ömer Faruk Tumru

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2022
Gönderilme Tarihi 10 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 62

Kaynak Göster

APA Deniş Çeliker, H., & Tumru, Ö. F. (2022). PANDEMİ SÜRECİNDE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN UZAKTAN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN METAFORLAR YOLUYLA BELİRLENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(62), 590-616. https://doi.org/10.21764/maeuefd.969581