Bu araştırmanın amacı fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin algılarını metaforlar yoluyla açığa çıkarmaktır. Araştırmada fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Çalışmaya Türkiye’nin farklı illerinde görev yapmakta olan 215 fen bilimleri öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, gönüllülük esasına dayalı, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak çevirim içi form kullanılmıştır. Formda fen bilimleri öğretmenlerinin metaforlarını belirlemek amacıyla “Uzaktan fen eğitimi … gibidir çünkü …” cümlesinde gerekli boşlukların uygun bir şekilde doldurulmaları istenmiştir. Fen bilimleri öğretmenlerinden elde edilen demografik bilgiler yüzde ve frekans değerleri verilerek grafikler oluşturularak sunulmuştur. Metaforik veriler ise nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi ile analiz edilmiştir. Katılımcılardan elde edilen metaforların 23 tanesi araştırmaya dahil edilmemiş, 192 metafor analiz edilmiştir. Araştırmada kullanılacak olan metaforlar kategorilere ayrılmıştır. Kategorilere ayırma işlemi iki araştırmacı tarafından yapılmıştır. Analiz sonucunda katılımcı fen bilimleri öğretmenlerinin üretmiş olduğu metaforlar yedi (7) kategori altında toplanmıştır. Bu kategoriler; israf, yetersizlik, ekonomik, iletişim, eğlence, benzetim ve uygun kategorileridir. Bu kategoriler kendi içinde temalara ayrılmıştır. Temalar; israf kategorisi zaman kaybı ve boşa çabalamak; yetersizlik kategorisi psikolojik uzaklık ve kalite; ekonomik kategorisi kolaylaştırıcı ve tasarruf; iletişim kategorisi anındalık, yeni bir durum ve monolog; eğlenceli kategorisi zevkli; benzetim kategorisi gösteri ve soyutlama; uygun kategorisi ise yaşam ve olması gereken temalarına ayrılmıştır.
This research aims to reveal the perceptions of science teachers about distance education through metaphors. Phenomenology design was used in the study. 215 science teachers working in different provinces of Turkey participated in the study. The study group of the research was determined by the easily accessible case sampling based on voluntariness. An online form was used as a data collection tool. In order to determine the metaphors of science teachers in the form, it was asked to fill in the necessary blanks in the sentence "Distance science education is like … because ...". Demographic information obtained from science teachers was presented by creating graphs by giving percentage and frequency values. Metaphorical data were analyzed by content analysis, one of the qualitative research methods. 23 of the metaphors obtained from the participants were not included in the study, and 192 metaphors were analyzed. The metaphors to be used in the research are divided into categories. Categorization was done by two researchers. As a result of the analysis, the metaphors produced by the participating science teachers were grouped under seven (7) categories. These categories are; waste, inadequacy, economic, communication, entertainment, simulation, and appropriate categories. These categories are divided into themes within themselves. Themes; waste of time and effort; disability category, psychological distance and quality; economy category facilitator and savings; communication category immediacy, a new situation and monologue; the fun category is enjoyable; simulation category demonstration and abstraction; the appropriate category is divided into the themes of life and what it should be.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 62 |