Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

PİYANO EĞİTİMİNDE KALİTELİ SES ÜRETİMİNİN ÖNEMİ

Yıl 2022, Sayı: 62, 311 - 331, 01.05.2022
https://doi.org/10.21764/maeuefd.989521

Öz

Bu araştırmanın amacı, piyano eğitiminde kaliteli ses üretimine ilişkin temel öğeleri mercek altına alarak, bunların önemi üzerinde ayrıntılı durmaktır. Çalışma genel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Veri toplamak için kaynak tarama tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada kaliteli ses üretimini etkileyen teknik, müzikal, psikolojik ve pedagojik faktörler üzerinde ayrıntılı olarak durulmuş, tüm bu öğelerin işlevi tartışılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre piyano eğitiminde kaliteli ses üretiminin elde edilmesi piyanistin işitsel yeteneğine ve işitsel dikkatin sürdürülebilirliğine, mesleki tecrübesine, psikolojik etmenlere ve piyano eğitimcisinin pedagojik yaklaşımına bağlı olduğu anlaşılmıştır. Literatür taraması sonucunda, piyano eğitiminde kaliteli ses üretimine ilişkin temel öğeleri inceleyen çok az sayıda kaynağın bulunması göz önünde bulundurulduğunda, yapılan çalışmanın piyano eğitimi veren pedagoglara ve piyano öğrencilerine, mesleki piyano eğitimine katkı sağlayacağı ve başka araştırmalara ışık tutabileceği bakımından önemli olduğu düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Çimen, G. (2001). Piyano Eğitiminde Pedal Tekniği. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 157–171.
  • Fedorova, G. (2014). Rabota nad zvukom v klasse fortepiano. Metodicheskoe soobshtenie, Kashirskiy reon, 1(7), 1–7.
  • Fink, S. (1992). Mastering Piano Technique. Oregon: Amadeus Pres Portland.
  • Gavrilova, N. (2013). Mechta O Zvuke. Muzıykalnıy tekst i ispolnite. Muzıykalnıy tekst i ispolnitel, 2(13), 205.
  • Goldenveyzer, E. (1986). V klasse Goldenveyzera. Moskova: Muzıyka.
  • Granetskaya, L. ve Papenyuk, M. (2002). Zvukoizvlechenie kak osnova formirovaniya ispolnitelskoy kulturıy uchashtevosya pianista. Studylib, 6(4), 63–68. https://studylib.ru/doc/2127856/zvukoizvlechenie-kak-osnova-formirovaniya-ispolnitel._skoj-k... adresinden erişildi.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
  • Kogan, G. (1963). Rabota pianista. Moskova: Gos. muz. izd-vo.
  • Liberman, E. (1996). Rabota nad fortepiannoy tehnikoy. Moskva: Figaro tsentr.
  • Makarov, V. (1997). Metodika obucheniya na fortepiyano v podgotvitelnom otdelenii v nachalnoy shkole. Harkov.
  • Melihova, T. (2012). Rabota nad zvukom printsipıy i tehnicheskiye priyomıy zvukoizvlechenie. Metodicheskaya rabota G. Lesozavodsk Primorskiy kray, 3(2), 29.
  • Milshtein, Y. (1983). No TitleVoprosıy teorii i istorii ispolnitesva. Moskova: Sovetskiy kompozitör.
  • Neuhaus, G. (1987). Ob izkustve fortepiannoy igrıy. İzd.
  • Romanovna, Y. (2013). Rabota nad zvukom v klasse fortepiyano. Nizniy gorod, 3(4), 200–2012.
  • Shevelova, H. (2013). Nachalnıyh period obucheniya igre na fortepiyano. Metodicheskoe soobshtenie Mundıybash, 24(1), 1–14. http://net.knigi-x.ru/24kulturologiya/713326-1-metodicheskoe-soobschenie-nachalniy-period-obucheniya-igre-fortepiano-vipolnil-prepodavatel-klassu-fortepiano.php adresinden erişildi.
  • Timakin, E. (1989). Vospitanie pianista. Metodicheskoe posobie izdanie, 2(e), 61.
  • Yafanova, N. (2019). Metodıy i priyomıy formirovaniya osnovnıyh umeniy i navıykov zvukoizvlechenie na nachalnom etape obucheniye igre na fortepiyano. Metodicheskiy doklad, 4(5), 6–8.
Yıl 2022, Sayı: 62, 311 - 331, 01.05.2022
https://doi.org/10.21764/maeuefd.989521

Öz

Kaynakça

  • Çimen, G. (2001). Piyano Eğitiminde Pedal Tekniği. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 157–171.
  • Fedorova, G. (2014). Rabota nad zvukom v klasse fortepiano. Metodicheskoe soobshtenie, Kashirskiy reon, 1(7), 1–7.
  • Fink, S. (1992). Mastering Piano Technique. Oregon: Amadeus Pres Portland.
  • Gavrilova, N. (2013). Mechta O Zvuke. Muzıykalnıy tekst i ispolnite. Muzıykalnıy tekst i ispolnitel, 2(13), 205.
  • Goldenveyzer, E. (1986). V klasse Goldenveyzera. Moskova: Muzıyka.
  • Granetskaya, L. ve Papenyuk, M. (2002). Zvukoizvlechenie kak osnova formirovaniya ispolnitelskoy kulturıy uchashtevosya pianista. Studylib, 6(4), 63–68. https://studylib.ru/doc/2127856/zvukoizvlechenie-kak-osnova-formirovaniya-ispolnitel._skoj-k... adresinden erişildi.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
  • Kogan, G. (1963). Rabota pianista. Moskova: Gos. muz. izd-vo.
  • Liberman, E. (1996). Rabota nad fortepiannoy tehnikoy. Moskva: Figaro tsentr.
  • Makarov, V. (1997). Metodika obucheniya na fortepiyano v podgotvitelnom otdelenii v nachalnoy shkole. Harkov.
  • Melihova, T. (2012). Rabota nad zvukom printsipıy i tehnicheskiye priyomıy zvukoizvlechenie. Metodicheskaya rabota G. Lesozavodsk Primorskiy kray, 3(2), 29.
  • Milshtein, Y. (1983). No TitleVoprosıy teorii i istorii ispolnitesva. Moskova: Sovetskiy kompozitör.
  • Neuhaus, G. (1987). Ob izkustve fortepiannoy igrıy. İzd.
  • Romanovna, Y. (2013). Rabota nad zvukom v klasse fortepiyano. Nizniy gorod, 3(4), 200–2012.
  • Shevelova, H. (2013). Nachalnıyh period obucheniya igre na fortepiyano. Metodicheskoe soobshtenie Mundıybash, 24(1), 1–14. http://net.knigi-x.ru/24kulturologiya/713326-1-metodicheskoe-soobschenie-nachalniy-period-obucheniya-igre-fortepiano-vipolnil-prepodavatel-klassu-fortepiano.php adresinden erişildi.
  • Timakin, E. (1989). Vospitanie pianista. Metodicheskoe posobie izdanie, 2(e), 61.
  • Yafanova, N. (2019). Metodıy i priyomıy formirovaniya osnovnıyh umeniy i navıykov zvukoizvlechenie na nachalnom etape obucheniye igre na fortepiyano. Metodicheskiy doklad, 4(5), 6–8.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleleri
Yazarlar

Hatice Sezen

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2022
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 62

Kaynak Göster

APA Sezen, H. (2022). PİYANO EĞİTİMİNDE KALİTELİ SES ÜRETİMİNİN ÖNEMİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(62), 311-331. https://doi.org/10.21764/maeuefd.989521