Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin öğrenme stillerinin başarı yönelimlerini yordaması ve üzerindeki etki düzeyinin belirlenmesi, öğrenme stilleri ile başarı yönelimleri arasındaki korelasyonun yönü ve düzeyinin tespit edilmesi hedeflenmiştir. Araştırmanın modeli olarak tarama modeli benimsenmiş olup veriler kolayda örneklemi yöntemiyle elde edilmiştir. Örneklem grubu Sivas Cumhuriyet Üniversitesinde sağlık alanında öğrenim gören 339 (278 kadın-61 erkek) öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verileri 2020-2021 akademik yılı ikinci yarıyılında “Sağlık Bilimleri Öğrencileri için Öğrenme Stilleri Ölçeği” ve “2x2 Başarı Yönelimleri Ölçeği”nin uygulanmasıyla elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, Kolmogorov-Smirnov, Pearson korelasyon analizi, basit doğrusal regresyon, DFA ve YEM analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğrencilerin öğrenme stilleri ölçeğinin tüm faktörleri ile başarı yönelimleri arasında pozitif yönde orta düzeyde bir korelasyonun olduğu (r=.529) ve görsel öğrenmenin korelasyon düzeyinin diğer faktörlerden daha yüksek olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin öğrenme stillerinin başarı yönelimleri üzerinde pozitif yönde etkisinin olduğu ve %29’luk kısmını yordadığı belirlenmiştir. Her bir faktör için uygulanan basit doğrusal regresyonda öğrenme stillerinin faktörleri arasında başarı yönelimlerini en yüksek düzeyde yordayan faktörün görsel öğrenme olduğu (%28) sonucuna ulaşılmıştır. YEM analizi bulgularında ise öğrenme stilleri ölçeğinin tüm faktörlerinin başarı yönelimleri üzerinde pozitif yönde bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Öğrenme Stili, Başarı Yönelimi, Üniversite, YEM, Öğrenme Stili, Başarı Yönelimi, Üniversite, YEM
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 19 Nisan 2022 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2022, Cilt , Sayı 62 |
Bibtex | @araştırma makalesi { maeuefd995051, journal = {Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, eissn = {1302-8944}, address = {}, publisher = {Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi}, year = {2022}, number = {62}, pages = {476 - 502}, doi = {10.21764/maeuefd.995051}, title = {SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN BAŞARI YÖNELİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ}, key = {cite}, author = {Arslan, Aysel} } |
APA | Arslan, A. (2022). SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN BAŞARI YÖNELİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , (62) , 476-502 . DOI: 10.21764/maeuefd.995051 |
MLA | Arslan, A. "SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN BAŞARI YÖNELİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ" . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (2022 ): 476-502 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/69717/995051> |
Chicago | Arslan, A. "SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN BAŞARI YÖNELİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (2022 ): 476-502 |
RIS | TY - JOUR T1 - SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN BAŞARI YÖNELİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ AU - AyselArslan Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.21764/maeuefd.995051 DO - 10.21764/maeuefd.995051 T2 - Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 476 EP - 502 VL - IS - 62 SN - -1302-8944 M3 - doi: 10.21764/maeuefd.995051 UR - https://doi.org/10.21764/maeuefd.995051 Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN BAŞARI YÖNELİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ %A Aysel Arslan %T SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN BAŞARI YÖNELİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ %D 2022 %J Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P -1302-8944 %V %N 62 %R doi: 10.21764/maeuefd.995051 %U 10.21764/maeuefd.995051 |
ISNAD | Arslan, Aysel . "SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN BAŞARI YÖNELİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / 62 (Nisan 2022): 476-502 . https://doi.org/10.21764/maeuefd.995051 |
AMA | Arslan A. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN BAŞARI YÖNELİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022; (62): 476-502. |
Vancouver | Arslan A. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN BAŞARI YÖNELİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022; (62): 476-502. |
IEEE | A. Arslan , "SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİNİN BAŞARI YÖNELİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı. 62, ss. 476-502, Nis. 2022, doi:10.21764/maeuefd.995051 |