Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin bireysel yılmazlıkları ve akademik iyimserlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışma, ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 350 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak “Yetişkin Yılmazlık Ölçeği” ve “Akademik İyimserlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma kapsamındaki veriler Google Forms aracılığıyla oluşturulan bir form ile çevrimiçi olarak toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS paket programı kullanılarak Pearson korelasyon analizi ve aşamalı regresyon analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin bireysel yılmazlıklarının ve akademik iyimserliklerinin üst düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca bireysel yılmazlık ile akademik iyimserlik arasında pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir. Aşamalı regresyon analizi sonuçlarına göre bireysel yılmazlığın alt boyutları olan öz yeterlik ve azim akademik iyimserliğin alt boyutu olan öz yeterliği; azim ve öz yeterliğin öğrencilere güveni; azim, aile ve sosyal ağlar alt boyutlarının yöneticilere güveni; azim, iç kontrol alt boyutlarının velilere güveni; öz yeterlik ve azim boyutlarının akademik vurguyu açıkladıkları ve bireysel yılmazlığın söz konusu alt boyutlarının akademik iyimserlik üzerinde anlamlı yordayıcılar oldukları görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 65 |