Okul öncesi dönem çocukları ve öğretmenlerinin öğrenme ortamlarına ilişkin değerlendirmelerini incelemek amacıyla yürütülen bu çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseninde tasarlanmıştır. Çalışma grubu, ölçüt örnekleme yöntemi ile seçilen, 48-72 aylık 12 çocuktan ve 17 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş demografik bilgi formları ve yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Toplanan veriler yüzde frekans dağılımları ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, mevcut ve hayal edilen öğrenme ortamları betimlenirken; çocukların mekân ve materyallerden bahsettikleri, öğretmenlerin ise ortam, materyal ve eğitim programı konularına değindikleri bulunmuştur. Çocukların okul içinde sınıf, atölye ve öğrenme merkezlerinde; okul dışında ise çoğunlukla park, ev ve doğada etkinlik yapmayı tercih ettikleri görülmüştür. Öğretmenlerin, sınıf dışında çoğunlukla fen-doğa ve oyun etkinliklerini tercih ettikleri, okul dışında ise sosyal aktiviteler veya alan gezileri yaptıkları saptanmıştır. Bu sonuçlar ışığında, okul öncesi öğrenme ortamlarının düzenlenmesinde çocukların ilgileri, ihtiyaçları, fikirleri ve hayalleri göz önünde bulundurularak mevcut öğrenme ortamlarında düzenlemeler yapılması önerilmektedir.
Okul öncesi eğitim çocuk öğrenme ortamı alternatif öğrenme ortamı hayal edilen öğrenme ortamı
This study, which was conducted to examine the evaluations of preschool children and teachers about learning environments, was designed in the phenomenology design, which is one of the qualitative research methods. The study group consists of 12 children aged 48-72 months and 17 preschool teachers selected by criterion sampling method. Demographic information forms and semi-structured interview forms developed by the researchers were used as data collection tools. The collected data were analyzed by percentage frequency distribution and content analysis method. As a result of the research, while describing the existing and imagined learning environments; it was found that the children talked about the place and materials, and the teachers talked about the environment, materials, and curriculum. Children's classrooms, ateliers and learning centers within the school; outside of school, it was seen that they mostly preferred to do activities in parks, houses, and nature. It has been determined that teachers mostly prefer science-nature and game activities outside the classroom, and they do social activities or field trips outside of school. In the light of these results, it is suggested that arrangements should be made in the existing learning environments, taking into account the interests, needs, ideas and dreams of children in the organization of pre-school learning environments.
Preschool education child learning environment alternative learning environment imagined learning environment
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 66 |