Araştırmda STEM Eğitiminde STEMPAB üzerine yapılan çalışmaların incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olan içerik analizi kullanılmıştır. Çalışma belli kriterler dikkate alınarak yapılmıştır. Bu kriterlere göre seçilen çalışmalarda YÖK Ulusal Tez Merkezi ve Google Akademik, Dergipark, Scopus, Eric veri tabanlarından yararlanılmıştır. İncelenen bu çalışmalarıda 5 tezin; 3 tanesi yüksek lisans tezi, 2 tanesi doktora tezi ve 18 makale olmak üzere 23 çalışma ele alınmıştır. Tezlerden yapılan makaleler çalışmaya dahil edilmemiştir. Araştırmada incelenen çalışmalarda ilişkin yıl, amaç, örneklem, yöntem, veri toplama araçları ve sonuç bölümleri incelenmiştir. Çalışmaların yılı açısından ilk defa 2018 yılında çalışıldığı görülmektedir. Örneklem açısından incelendiğinde STEM eğitiminin temel disiplinlerinden olan fen bilimleri branş öğretmen/öğretmen adayı ve ders içeriklerinde fen bilimlerinin bilgisinin olmasından kaynaklı sınıf öğretmeni/öğretmen adayları olduğu görülmektedir. Veri toplama aracı olarak farklı yöntemler kullanılmasına rağmen genelde STEMPAB ölçeği ve öğretmenlerin ihtiyaçlarına yönelik görüşme formu kullanıldığı görülmektedir. Çalışma sonucunda STEM eğitiminin öğretmen adayı ve öğretmenlerin STEMPAB düzeylerinin arttırılmasına yönelik uygulamalar ile desteklendiği görülmektedir.
STEM Eğitimi Pedagojik Alan Bilgisi STEMPAB (STEM Pedagojik Alan Bilgisi) İçerik Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 68 |