Bu araştırmanın genel amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitimde teknolojinin kullanılmasına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu araştırmada, eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin öğretmenlerin görüşlerini ortaya koymak amacıyla, nitel araştırma desenlerinden biri olan olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında, Muş ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapmakta olan 20 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın kuramsal boyutu oluşturulduktan sonra, çalışma grubu üyelerini oluşturan sosyal bilgiler öğretmenlerinin, eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşlerini almak için yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu ile ilgili çözümlemeler, nitel boyutta gerçekleştirilmiştir. Bilgisayar destekli nitel veri analizi yapılmıştır. Verilerin analizinde ve modellerin oluşturulmasında NVivo programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknoloji kavramını günlük yaşamdan da hareketle çeşitli olgu, tanım ve kavramlarla ilişkilendirdikleri görülmüştür. Çalışma grubu üyelerini oluşturan sosyal bilgiler öğretmenleri, eğitimde teknoloji kullanımının olumlu yönlerini daha ziyade ön planda tutarak bu durumu çeşitli etkenlerle gerekçelendirdikleri saptanmıştır. Son olarak katılımcılar, eğitimde teknoloji kullanımının daha etkili ve işlevsel kılınmasına yönelik birbirinden farklı ve önemli pek çok görüş ve öneriler sıraladıkları görülmüştür.
"Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri Doğrultusunda Eğitimde Teknoloji Kullanımı” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamıştır ve veriler toplanmadan önce Harran Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu’ndan 10/08/2023 tarih ve 2023/111 sayılı etik izin alınmıştır. Karşılaşılacak tüm etik ihlallerde “Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yayın Kurulunun” hiçbir sorumluluğunun olmadığı, tüm sorumluluğun Sorumlu Yazara ait olduğu ve bu çalışmanın herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiş olduğunu taahhüt ederim.
yok
Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan sosyal bilgiler öğretmenlerine teşekkürü bir borç bilirim.
The general purpose of this research is to determine the views of social studies teachers on the use of technology in education. In this research, phenomenology design, one of the qualitative research designs, was used to reveal the opinions of teachers regarding the use of technology in education. The study group of the research consists of 20 social studies teachers working in schools affiliated with the Ministry of National Education in Muş province in the 2023-2024 academic year. After the theoretical dimension of the research was established, a semi-structured interview form was prepared to obtain the opinions of the social studies teachers who formed the study group members regarding the use of technology in education. In the research, analyzes regarding the semi-structured interview form were carried out in a qualitative dimension. Computer-assisted qualitative data analysis was conducted. NVivo program was used to analyze the data and create the models. As a result of the research; It has been observed that social studies teachers associate the concept of technology with various facts, definitions and concepts based on daily life. It has been determined that social studies teachers, who constitute the members of the study group, prioritize the positive aspects of technology use in education and justify this situation with various factors. Finally, it was seen that the participants listed many different and important opinions and suggestions for making the use of technology in education more effective and functional.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 71 |