Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI

Yıl 2024, Sayı: 71, 83 - 108, 31.07.2024
https://doi.org/10.21764/maeuefd.1362375

Öz

Bu araştırmanın genel amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitimde teknolojinin kullanılmasına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu araştırmada, eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin öğretmenlerin görüşlerini ortaya koymak amacıyla, nitel araştırma desenlerinden biri olan olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında, Muş ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapmakta olan 20 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın kuramsal boyutu oluşturulduktan sonra, çalışma grubu üyelerini oluşturan sosyal bilgiler öğretmenlerinin, eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşlerini almak için yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu ile ilgili çözümlemeler, nitel boyutta gerçekleştirilmiştir. Bilgisayar destekli nitel veri analizi yapılmıştır. Verilerin analizinde ve modellerin oluşturulmasında NVivo programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknoloji kavramını günlük yaşamdan da hareketle çeşitli olgu, tanım ve kavramlarla ilişkilendirdikleri görülmüştür. Çalışma grubu üyelerini oluşturan sosyal bilgiler öğretmenleri, eğitimde teknoloji kullanımının olumlu yönlerini daha ziyade ön planda tutarak bu durumu çeşitli etkenlerle gerekçelendirdikleri saptanmıştır. Son olarak katılımcılar, eğitimde teknoloji kullanımının daha etkili ve işlevsel kılınmasına yönelik birbirinden farklı ve önemli pek çok görüş ve öneriler sıraladıkları görülmüştür.

Etik Beyan

"Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri Doğrultusunda Eğitimde Teknoloji Kullanımı” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamıştır ve veriler toplanmadan önce Harran Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu’ndan 10/08/2023 tarih ve 2023/111 sayılı etik izin alınmıştır. Karşılaşılacak tüm etik ihlallerde “Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yayın Kurulunun” hiçbir sorumluluğunun olmadığı, tüm sorumluluğun Sorumlu Yazara ait olduğu ve bu çalışmanın herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiş olduğunu taahhüt ederim.

Destekleyen Kurum

yok

Teşekkür

Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan sosyal bilgiler öğretmenlerine teşekkürü bir borç bilirim.

Kaynakça

  • Akgün, F. (2013). Öğretmen adaylarının web pedagojik içerik bilgileri ve öğretmen öz-yeterlik algıları ile ilişkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 48-58.
  • Aksoy, H. H. (2003). Eğitim kurumlarında teknoloji kullanımı ve etkilerine ilişkin bir çözümleme. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 1(4), 4-23.
  • Akturan, U. ve Esen, A. (2008). Fenomenoloji. Baş, T. ve Akturan, U. (Ed.), Nitel Araştırma Yöntemleri kitabı içinde (s. 83-98). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Alım, M. (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (ÖTMG) dersinin önemi ve öğretim sürecine ilişkin öneriler. Doğu Coğrafya Dergisi, 12(17), 243-262
  • Bacanak, A., Karamustafaoğlu, O. ve Köse, S. (2003). Yeni bir bakış: eğitimde teknoloji okuryazarlığı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 191-196.
  • Banoğlu, K. (2011). Okul müdürlerinin teknoloji liderliği yeterlikleri ve teknoloji koordinatörlüğü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 199-213.
  • Bayrak, N. ve Bayrak, G. (2021). Eğitimde teknoloji kullanımı içerikli hizmet içi eğitim kurslarının öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüvenine etkileri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 1009-1041.
  • Becker, K. H. ve Maunsaiyat, S. (2002). Thai students' attitudes and concepts of technology. Journal of Technology education, 13(2), 6-20.
  • Blackwell, C. K., Lauricella, A. R., Wartella, E., Robb, M. ve Schomburg, R. (2013). Adoption and use of technology in early education: The interplay of extrinsic barriers and teacher attitudes. Computers & Education, 69, 310-319.
  • Can-Yaşar, M., İnal, G., Uyanık, Ö. ve Kandır, A. (2012). Using technology in preschool education. US-China Educational Review A 4,375-383.
  • Christensen, R. (2002). Effects of technology integration education on the attitudes of teachers and students. Journal of Research on technology in Education, 34(4), 411-433.
  • Christensen, R. ve Knezek, G. (2001). Instruments for assessing the impact of technology in education. Computers in the Schools, 18(2-3), 5-25.
  • Çiçek, I. (2011). Teknoloji geliştirmede yaratıcılığı yönetmek. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(1), 45-55.
  • Dargut, T. ve Çelik, G. (2014). Türkçe öğretmeni adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(2), 28-41.
  • Doğruöz, O. (2021). Eğitimde teknoloji entegrasyonu sürecinde okul yöneticilerinin bilişim teknolojileri liderlik ve öz-yeterliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bolu.
  • Erbil, D. G. ve Kocabaş, A. (2019). Sınıf öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımı, tersine çevrilmiş sınıf ve işbirlikli öğrenme hakkındaki görüşleri. İlköğretim Online, 31-51.
  • Gülcü, A., Solak, M., Aydın, S. ve Koçak, Ö. (2013). İlköğretimde görev yapan branş öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 8(6), 195-213.
  • Güllüpınar, F., Kuzu, A., Dursun, Ö. Ö., Kurt, A. A. ve Gültekin, M. (2013). Milli eğitimde teknoloji kullanımı ve sonuçları: velilerin bakış açısından fatih projesi'nin pilot uygulamasının değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2013(30), 195-216.
  • Honey, M., Culp, K. M. ve Carrigg, F. (2000). Perspectives on technology and education research: Lessons from the past and present. Journal of Educational Computing Research, 23(1), 5-14.
  • Ivanovic, S., Perman, L. ve Grlj, I. (2015). Impact of technological development on business efficiency in the food and beverage department. UTMS Journal of Economics, 6(2), 321-330.
  • İşman, A. (2002). Sakarya ili öğretmenlerinin eğitim teknolojileri yönündeki yeterlilikleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(10), 72-91.
  • Jiang, M. (2023). The Impact and Potential of Educational Technology: A Comprehensive Review. Research and Advances in Education, 2(7), 32-49.
  • Junger, A. P., de Oliveira, V. I., Yamaguchi, C. K., de Oliveira, M. A. M. L., de Aguiar, H. M., & de Lima, B. L. S. (2023). The role of school management in technological practices as a tool for futuristic teaching. Revista de Gestão e Secretariado, 14(7), 10749-10765.
  • Kadiyala, M., & Crynes, B. L. (2000). A review of literature on effectiveness of use of information technology in education. Journal of engineering education, 89(2), 177-189.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Kuyucu, M. (2017). Y kuşağı ve teknoloji: y kuşağının iletişim teknolojilerini kullanım alışkanlıkları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(2), 845-872.
  • Lim, C. P., Zhao, Y., Tondeur, J., Chai, C. S., & Tsai, C. C. (2013). Bridging the gap: Technology trends and use of technology in schools. Journal of Educational Technology & Society, 16(2), 59-68.
  • Maslennikov, M. I. (2017). The technological innovations and their impact on the economy. Ekonomika Regiona= Economy of Regions, (4), 1221-1235.
  • Means, B. (2010). Technology and education change: Focus on student learning. Journal of research on technology in education, 42(3), 285-307.
  • MEB, (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar). Ankara. Metin, E. (2018). Eğitimde teknoloji kullanımında öğretmen eğitimi: bir durum çalışması. Journal of STEAM Education, 1(1), 79-103.
  • Nesterenko, I. (2023). Major benefits of using smart technologies in education. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series “Pedagogy and Psychology, 9(1), 31-38.
  • Öçal, M. F. ve Şimşek, M. (2017). Matematik öğretmen adaylarının FATİH projesi ve matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 8(1), 91-121.
  • Patton, M. Q. (2005). Qualitative research. New York: John Wiley & Sons, Ltd.
  • Raja, R. ve Nagasubramani, P. C. (2018). Impact of modern technology in education. Journal of Applied and Advanced Research, 3(1), 33-35.
  • Ratheeswari, K. (2018). Information communication technology in education. Journal of Applied and Advanced research, 3(1), 45-47.
  • Sadi, S., Şekerci, A., Kurban, B., Topu, F., Demirel, T., Tosun, C., Demirci, T. ve Göktaş, Y. (2008). Öğretmen eğitiminde teknolojinin etkin kullanımı: öğretim elemanları ve öğretmen adaylarının görüşleri. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(3), 43-49.
  • Sayan, H. (2016). Okul öncesi eğitimde teknoloji kullanımı. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(13), 0-0.
  • Sert, G., Kurtoğlu, M., Akıncı, A. ve Seferoğlu, S. S. (2012). Öğretmenlerin teknoloji kullanma durumlarını inceleyen araştırmalara bir bakış: Bir içerik analizi çalışması. Akademik Bilişim, 1(3), 1-8.
  • Şahin, M. C. ve Arslan Namlı, N. (2019). Öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanma tutumlarının incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 23(1), 95-112.
  • Şendurur, P., ve Arslan, S. (2017). Eğitimde teknoloji entegrasyonunu etkileyen faktörlerdeki değişim. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (43), 25-50.
  • Şenel, A., ve Gençoğlu, S. (2003). Küreselleşen dünyada teknoloji eğitimi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(12), 45-65.
  • Tashtoush, A. M. İ. (2020). The key to prosperity for the development of prosthetic technology through micro-nanotechnology. Acta Materialia Turcica, 4(3), 16-24.
  • TDK, (2023). https://sozluk.gov.tr
  • Tekindal, M. ve Uğuz Arsu, Ş. (2020). Nitel araştırma yöntemi olarak fenomenolojik yaklaşımın kapsamı ve sürecine yönelik bir derleme. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 20 (1), 153- 182.
  • Tsai, C. C., Lin, S. S. ve Tsai, M. J. (2001). Developing an Internet attitude scale for high school students. Computers & Education, 37(1), 41-51.
  • Yavuz, S. ve Coşkun, E. A. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 276-286.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yılmaz, İ., Ulucan, H. ve Pehlivan, S. (2010). Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 105-118.
  • Yılmaz, M. (2007). Sınıf öğretmeni yetiştirmede teknoloji eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 155-167.
  • Yılmaz, M., Üredi, L. ve Akbaşlı, S. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar yeterlilik düzeylerinin ve eğitimde teknoloji kullanımına yönelik algılarının belirlenmesi. Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, 1 (1), 105-121.
  • Zeebaree, M., Ismael, G. Y., Nakshabandi, O. A., Saleh, S. S. ve Aqel, M. (2020). Impact of innovation technology in enhancing organizational management. Studies of Applied Economics, 38(4).

USE OF TECHNOLOGY İN EDUCATİON İN LİNE WİTH THE OPİNİONS OF SOCİAL STUDİES TEACHERS

Yıl 2024, Sayı: 71, 83 - 108, 31.07.2024
https://doi.org/10.21764/maeuefd.1362375

Öz

The general purpose of this research is to determine the views of social studies teachers on the use of technology in education. In this research, phenomenology design, one of the qualitative research designs, was used to reveal the opinions of teachers regarding the use of technology in education. The study group of the research consists of 20 social studies teachers working in schools affiliated with the Ministry of National Education in Muş province in the 2023-2024 academic year. After the theoretical dimension of the research was established, a semi-structured interview form was prepared to obtain the opinions of the social studies teachers who formed the study group members regarding the use of technology in education. In the research, analyzes regarding the semi-structured interview form were carried out in a qualitative dimension. Computer-assisted qualitative data analysis was conducted. NVivo program was used to analyze the data and create the models. As a result of the research; It has been observed that social studies teachers associate the concept of technology with various facts, definitions and concepts based on daily life. It has been determined that social studies teachers, who constitute the members of the study group, prioritize the positive aspects of technology use in education and justify this situation with various factors. Finally, it was seen that the participants listed many different and important opinions and suggestions for making the use of technology in education more effective and functional.

Kaynakça

  • Akgün, F. (2013). Öğretmen adaylarının web pedagojik içerik bilgileri ve öğretmen öz-yeterlik algıları ile ilişkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 48-58.
  • Aksoy, H. H. (2003). Eğitim kurumlarında teknoloji kullanımı ve etkilerine ilişkin bir çözümleme. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 1(4), 4-23.
  • Akturan, U. ve Esen, A. (2008). Fenomenoloji. Baş, T. ve Akturan, U. (Ed.), Nitel Araştırma Yöntemleri kitabı içinde (s. 83-98). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Alım, M. (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme (ÖTMG) dersinin önemi ve öğretim sürecine ilişkin öneriler. Doğu Coğrafya Dergisi, 12(17), 243-262
  • Bacanak, A., Karamustafaoğlu, O. ve Köse, S. (2003). Yeni bir bakış: eğitimde teknoloji okuryazarlığı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 191-196.
  • Banoğlu, K. (2011). Okul müdürlerinin teknoloji liderliği yeterlikleri ve teknoloji koordinatörlüğü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 199-213.
  • Bayrak, N. ve Bayrak, G. (2021). Eğitimde teknoloji kullanımı içerikli hizmet içi eğitim kurslarının öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüvenine etkileri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 1009-1041.
  • Becker, K. H. ve Maunsaiyat, S. (2002). Thai students' attitudes and concepts of technology. Journal of Technology education, 13(2), 6-20.
  • Blackwell, C. K., Lauricella, A. R., Wartella, E., Robb, M. ve Schomburg, R. (2013). Adoption and use of technology in early education: The interplay of extrinsic barriers and teacher attitudes. Computers & Education, 69, 310-319.
  • Can-Yaşar, M., İnal, G., Uyanık, Ö. ve Kandır, A. (2012). Using technology in preschool education. US-China Educational Review A 4,375-383.
  • Christensen, R. (2002). Effects of technology integration education on the attitudes of teachers and students. Journal of Research on technology in Education, 34(4), 411-433.
  • Christensen, R. ve Knezek, G. (2001). Instruments for assessing the impact of technology in education. Computers in the Schools, 18(2-3), 5-25.
  • Çiçek, I. (2011). Teknoloji geliştirmede yaratıcılığı yönetmek. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(1), 45-55.
  • Dargut, T. ve Çelik, G. (2014). Türkçe öğretmeni adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(2), 28-41.
  • Doğruöz, O. (2021). Eğitimde teknoloji entegrasyonu sürecinde okul yöneticilerinin bilişim teknolojileri liderlik ve öz-yeterliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bolu.
  • Erbil, D. G. ve Kocabaş, A. (2019). Sınıf öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımı, tersine çevrilmiş sınıf ve işbirlikli öğrenme hakkındaki görüşleri. İlköğretim Online, 31-51.
  • Gülcü, A., Solak, M., Aydın, S. ve Koçak, Ö. (2013). İlköğretimde görev yapan branş öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 8(6), 195-213.
  • Güllüpınar, F., Kuzu, A., Dursun, Ö. Ö., Kurt, A. A. ve Gültekin, M. (2013). Milli eğitimde teknoloji kullanımı ve sonuçları: velilerin bakış açısından fatih projesi'nin pilot uygulamasının değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2013(30), 195-216.
  • Honey, M., Culp, K. M. ve Carrigg, F. (2000). Perspectives on technology and education research: Lessons from the past and present. Journal of Educational Computing Research, 23(1), 5-14.
  • Ivanovic, S., Perman, L. ve Grlj, I. (2015). Impact of technological development on business efficiency in the food and beverage department. UTMS Journal of Economics, 6(2), 321-330.
  • İşman, A. (2002). Sakarya ili öğretmenlerinin eğitim teknolojileri yönündeki yeterlilikleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(10), 72-91.
  • Jiang, M. (2023). The Impact and Potential of Educational Technology: A Comprehensive Review. Research and Advances in Education, 2(7), 32-49.
  • Junger, A. P., de Oliveira, V. I., Yamaguchi, C. K., de Oliveira, M. A. M. L., de Aguiar, H. M., & de Lima, B. L. S. (2023). The role of school management in technological practices as a tool for futuristic teaching. Revista de Gestão e Secretariado, 14(7), 10749-10765.
  • Kadiyala, M., & Crynes, B. L. (2000). A review of literature on effectiveness of use of information technology in education. Journal of engineering education, 89(2), 177-189.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Kuyucu, M. (2017). Y kuşağı ve teknoloji: y kuşağının iletişim teknolojilerini kullanım alışkanlıkları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(2), 845-872.
  • Lim, C. P., Zhao, Y., Tondeur, J., Chai, C. S., & Tsai, C. C. (2013). Bridging the gap: Technology trends and use of technology in schools. Journal of Educational Technology & Society, 16(2), 59-68.
  • Maslennikov, M. I. (2017). The technological innovations and their impact on the economy. Ekonomika Regiona= Economy of Regions, (4), 1221-1235.
  • Means, B. (2010). Technology and education change: Focus on student learning. Journal of research on technology in education, 42(3), 285-307.
  • MEB, (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar). Ankara. Metin, E. (2018). Eğitimde teknoloji kullanımında öğretmen eğitimi: bir durum çalışması. Journal of STEAM Education, 1(1), 79-103.
  • Nesterenko, I. (2023). Major benefits of using smart technologies in education. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series “Pedagogy and Psychology, 9(1), 31-38.
  • Öçal, M. F. ve Şimşek, M. (2017). Matematik öğretmen adaylarının FATİH projesi ve matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 8(1), 91-121.
  • Patton, M. Q. (2005). Qualitative research. New York: John Wiley & Sons, Ltd.
  • Raja, R. ve Nagasubramani, P. C. (2018). Impact of modern technology in education. Journal of Applied and Advanced Research, 3(1), 33-35.
  • Ratheeswari, K. (2018). Information communication technology in education. Journal of Applied and Advanced research, 3(1), 45-47.
  • Sadi, S., Şekerci, A., Kurban, B., Topu, F., Demirel, T., Tosun, C., Demirci, T. ve Göktaş, Y. (2008). Öğretmen eğitiminde teknolojinin etkin kullanımı: öğretim elemanları ve öğretmen adaylarının görüşleri. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(3), 43-49.
  • Sayan, H. (2016). Okul öncesi eğitimde teknoloji kullanımı. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(13), 0-0.
  • Sert, G., Kurtoğlu, M., Akıncı, A. ve Seferoğlu, S. S. (2012). Öğretmenlerin teknoloji kullanma durumlarını inceleyen araştırmalara bir bakış: Bir içerik analizi çalışması. Akademik Bilişim, 1(3), 1-8.
  • Şahin, M. C. ve Arslan Namlı, N. (2019). Öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanma tutumlarının incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 23(1), 95-112.
  • Şendurur, P., ve Arslan, S. (2017). Eğitimde teknoloji entegrasyonunu etkileyen faktörlerdeki değişim. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (43), 25-50.
  • Şenel, A., ve Gençoğlu, S. (2003). Küreselleşen dünyada teknoloji eğitimi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(12), 45-65.
  • Tashtoush, A. M. İ. (2020). The key to prosperity for the development of prosthetic technology through micro-nanotechnology. Acta Materialia Turcica, 4(3), 16-24.
  • TDK, (2023). https://sozluk.gov.tr
  • Tekindal, M. ve Uğuz Arsu, Ş. (2020). Nitel araştırma yöntemi olarak fenomenolojik yaklaşımın kapsamı ve sürecine yönelik bir derleme. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 20 (1), 153- 182.
  • Tsai, C. C., Lin, S. S. ve Tsai, M. J. (2001). Developing an Internet attitude scale for high school students. Computers & Education, 37(1), 41-51.
  • Yavuz, S. ve Coşkun, E. A. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 276-286.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yılmaz, İ., Ulucan, H. ve Pehlivan, S. (2010). Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 105-118.
  • Yılmaz, M. (2007). Sınıf öğretmeni yetiştirmede teknoloji eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 155-167.
  • Yılmaz, M., Üredi, L. ve Akbaşlı, S. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar yeterlilik düzeylerinin ve eğitimde teknoloji kullanımına yönelik algılarının belirlenmesi. Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, 1 (1), 105-121.
  • Zeebaree, M., Ismael, G. Y., Nakshabandi, O. A., Saleh, S. S. ve Aqel, M. (2020). Impact of innovation technology in enhancing organizational management. Studies of Applied Economics, 38(4).
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal Bilgiler Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Salur

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 18 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 71

Kaynak Göster

APA Salur, M. (2024). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(71), 83-108. https://doi.org/10.21764/maeuefd.1362375