Bu çalışmada Fırat Üniversitesi çalışanlarının
süt ve süt ürünleri tüketim yapısının ve bu ürünleri satın almada tercihlerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma materyalini 2015-2016 eğitim-öğretim
yılında Fırat Üniversitesi’nde görev yapan ve araştırmaya katılmayı kabul eden
128 akademik ve personelle yüz yüze yapılan anket uygulamasından elde edilen
veriler oluşturmuştur. Gruplar arasında yapılan istatistiksel
karşılaştırmalarda tek yönlü varyans analizi ve gruplar arası farkın önem
kontrolünde post hoc test olarak Scheffe testinden yararlanılmıştır. Çalışmaya
katılanların %56.25’i haftada bir kez süt ve süt ürünleri satın aldığı, %60.94’ü
sütü üreticiden satın aldığı tespit edilmiştir. Süt ve süt ürünlerini satın
almada; güvenirlik, katkısız olması, ambalaj ve üretim yerinin bilinmesi
kriterleri ile eğitim düzeyi arasında ve süt ve süt ürünleri satın almada göz
önünde bulundurulan tüm kriterler ile aylık gelir düzeyi arasında istatistiksel
farklılık olduğu belirlenmiştir (P<0.05). Sonuç olarak katılımcıların işlenmiş
ambalajlı markalı süt ve süt ürünlerini, günlük açık süt ve süt ürünlerine göre
daha cazip bulduğu diğer taraftan süt ve süt ürünleri tüketim tercihlerinde
üniversite çalışanlarında eğitim ve gelir düzeyinin etkili olduğu tespit
edilmiştir.
Süt ürünleri gelir eğitim Fırat Üniversitesi satın alma tercihleri
In this study, it was aimed to
determine consumption structure of dairy and dairy products of Fırat University
employees and their preferences in purchasing these products. The study
material consisted of face-to-face questionnaires with 128 academic and staff
members working at Fırat University in 2015-2016 academic year and agreeing to
participate in the research. Statistical comparisons between the groups used
one-way ANOVA and the Scheffe test was used as post hoc test to control the
importance of intergroup differences. It was found that 56.25% of the
participants purchased milk and dairy products once a week, while 60.94%
purchased milk from the milk producers. In the purchase of milk and dairy
products; (P <0.05) between the criterion of reliability, the lack of
contribution, the criteria of packaging and production location, the level of
education, and all the criteria considered for milk and dairy products purchase
and the monthly income level. As a result, it has been determined that the
education and income levels of the university employees are influential on
consumption preferences of milk and dairy products on the other hand, where
participants consider processed packaged branded milk and milk products more
attractive than milk and milk products without daily packaging.
Milk products income education Fırat University buyingpreferences
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |