Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 84 - 89, 31.12.2019
https://doi.org/10.24880/maeuvfd.624361

Öz

Kaynakça

  • Salazar I. Coming Changes in Veterinary Anatomy: What Is or Should Be Expected? JVME 2002;29: 126-130.
  • Ozan C, Kose E. Eğitim Programları ve Öğretim Alanındaki Araştırma Eğilimleri. SUJE. 2014; 4: 116-136.
  • Staton-Spicer AQ, Wulff DH. Research in Communication and Instruction: Categorization and Synthesis. Communicative Education 1984; 33: 377-391.
  • Cohen L, Manion L, Morrison K. Research methods in education (6th ed.). Routledge, New York, 2007.
  • Apaydin S. 2000-2008 Yılları Arasında Türkiye`de Fizik Eğitimi Araştırmaları. I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Antalya, 2009.
  • Aydın A, Uysal S. Türkiye’de ve Yurt Dışında Eğitim Yönetimi Alanında Yapılan Doktora Tezlerinin Konu, Yöntem ve Sonuçlar Açısından Değerlendirilmesi. EJER 2011, 42: 1-14.
  • Demiraslan Y, Aykut M, Gürbüz İ, Özgel Ö. Research and Analysis in the Field of Veterinary Anatomy Between 1994 and 2013 in Turkey. Kocatepe Vet J. 2016; 9(1): 1-11.
  • Erdem D. Türkiye’de 2005–2006 Yılları Arasında Yayımlanan Eğitim Bilimleri Dergilerindeki Makalelerin Bazı Özellikler Açısından İncelenmesi: Betimsel Bir Analiz. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi 2011; 2: 140-147.
  • Goktas Y, Hasancebi F, Varisoglu B, Akcay A, Bayrak N, Baran M, Sozbilir M. Trends in Educational Research in Turkey: A Content Analysis. Educational Sciences: Theory&Practice 2012; 12: 455-460.
  • Incekara S. Uluslararası Alanda Coğrafya Eğitimi Araştırmaları ve Türkiye’den Örnekler: Mevcut Durum ve Gelecek Yönler. Doğu Coğrafya Dergisi 2009; 21: 123-136.
  • Seçer İ, Ay İ, Ozan C, Yılmaz BY. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Alanındaki Araştırma Eğilimleri: Bir İçerik Analizi. Turkish Phsyhological Counseling and Guidance Journal 2014; 5(41): 49-60.
  • Sozbilir M, Kutu H. Development and Current Status of Science Education Research in Turkey. Essays in Education [Special issue] 2008; 1-22.

Türkiye’de Ulusal Veteriner Anatomi Kongrelerinde Sunulan Bildiriler: Bir Eğilim Analizi

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 84 - 89, 31.12.2019
https://doi.org/10.24880/maeuvfd.624361

Öz

Bu
çalışma 2000-2015 yılları arasında Türkiye’de yapılan veteriner anatomi
kongrelerinde sunulmuş bildirilerin bazı özellikler bakımından eğilimlerini
belirleme amacıyla yapıldı. Çalışmada 2000-2015 yılları arasında Türkiye’de
yapılan veteriner anatomi kongrelerinde sunulmuş bildiriler kullanıldı.
Bildiriler yıl-sistem, yıl-hayvan türü, cinsiyet-sistem, cinsiyet-hayvan türü
şeklinde sınıflandırıldı. Verilerin frekans (f) ve yüzde (%) değerleri
Microsoft Excel 2010 programında hesaplandı. Çalışmada yıl-sisteme göre yapılan
sınıflandırmada en çok bildirinin (f: 65, % 14.7) 2015’ de yayınlandığı
görüldü. Aynı sınıflandırmada en çok bildirinin hareket sistemine (f: 89, %
20.1) ait olduğu belirlendi. Yıl-hayvan türüne göre yapılan değerlendirmede
bildirilerde en çok köpeğin (f: 62, % 12.35) kullanıldığı görüldü.
Cinsiyet-sisteme göre yapılan analizde kadın ve erkek araştırmacıların en çok
hareket sistemi ile ilgili araştırma konularına(kadın; f: 24, % 24, erkek; f:
65, % 18.90) yöneldiği tespit edildi. Cinsiyet hayvan türüne göre yapılan
analizde kadın ve erkek araştırmacıların bildirilerinde en çok köpeği (kadın;
f: 15, % 12.82, erkek; f: 47, % 12.24) kullandıkları saptandı. Sonuç olarak
Türkiye’de veteriner anatomi alanında düzenlenmiş ulusal kongrelerde sunulan bildiriler
bazı özellikler bakımından değerlendirilerek, yönelimler belirlenmeye
çalışılmıştır. 

Kaynakça

  • Salazar I. Coming Changes in Veterinary Anatomy: What Is or Should Be Expected? JVME 2002;29: 126-130.
  • Ozan C, Kose E. Eğitim Programları ve Öğretim Alanındaki Araştırma Eğilimleri. SUJE. 2014; 4: 116-136.
  • Staton-Spicer AQ, Wulff DH. Research in Communication and Instruction: Categorization and Synthesis. Communicative Education 1984; 33: 377-391.
  • Cohen L, Manion L, Morrison K. Research methods in education (6th ed.). Routledge, New York, 2007.
  • Apaydin S. 2000-2008 Yılları Arasında Türkiye`de Fizik Eğitimi Araştırmaları. I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Antalya, 2009.
  • Aydın A, Uysal S. Türkiye’de ve Yurt Dışında Eğitim Yönetimi Alanında Yapılan Doktora Tezlerinin Konu, Yöntem ve Sonuçlar Açısından Değerlendirilmesi. EJER 2011, 42: 1-14.
  • Demiraslan Y, Aykut M, Gürbüz İ, Özgel Ö. Research and Analysis in the Field of Veterinary Anatomy Between 1994 and 2013 in Turkey. Kocatepe Vet J. 2016; 9(1): 1-11.
  • Erdem D. Türkiye’de 2005–2006 Yılları Arasında Yayımlanan Eğitim Bilimleri Dergilerindeki Makalelerin Bazı Özellikler Açısından İncelenmesi: Betimsel Bir Analiz. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi 2011; 2: 140-147.
  • Goktas Y, Hasancebi F, Varisoglu B, Akcay A, Bayrak N, Baran M, Sozbilir M. Trends in Educational Research in Turkey: A Content Analysis. Educational Sciences: Theory&Practice 2012; 12: 455-460.
  • Incekara S. Uluslararası Alanda Coğrafya Eğitimi Araştırmaları ve Türkiye’den Örnekler: Mevcut Durum ve Gelecek Yönler. Doğu Coğrafya Dergisi 2009; 21: 123-136.
  • Seçer İ, Ay İ, Ozan C, Yılmaz BY. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Alanındaki Araştırma Eğilimleri: Bir İçerik Analizi. Turkish Phsyhological Counseling and Guidance Journal 2014; 5(41): 49-60.
  • Sozbilir M, Kutu H. Development and Current Status of Science Education Research in Turkey. Essays in Education [Special issue] 2008; 1-22.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ömer Gürkan Dilek 0000-0002-5717-3928

Yasin Demiraslan 0000-0003-3612-6142

İftar Gürbüz Bu kişi benim 0000-0001-9460-0645

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 25 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dilek, Ö. G., Demiraslan, Y., & Gürbüz, İ. (2019). Türkiye’de Ulusal Veteriner Anatomi Kongrelerinde Sunulan Bildiriler: Bir Eğilim Analizi. Veterinary Journal of Mehmet Akif Ersoy University, 4(2), 84-89. https://doi.org/10.24880/maeuvfd.624361