Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Contemporary Situation Of Shirvan Ashug Sphere

Yıl 2010, Cilt: 3 Sayı: 6, 163 - 175, 01.12.2010

Öz

According to its geography the Shirvan ashug sphere occupies the large area. The areas such as Shamakhi, Agsu, Kurdemir, Goychay, Jsmayilli, Agdash, Ujar, Salyan, Devechi, Guba, Derbend many ashugs were registered The contemporary Shirvan ashugs were devoted to the will of Dede A lesger, turned the intelligence, good manners and courtesy to their behavior manners, and they always showed their faithfulness to the main ideal of the an. it is possible to see it in the activity of the contemporary Shirvan ashuds such as Mirze Bilal, Ashug Shamil, Ashug Shakir, Ashug Panah, Ashug Beyler, Ashug A hmed and others.

Kaynakça

  • Bahadurqızı Y. Aşıq 8hmddin yaradıcılığı: Bakı: 2007
  • İsmayılov H. Aşıq yaradıcılığı: Menşeyi ve inkişaf merhaleleri. Bakı: 2002

Şirvan Aşıq Muhitinin Çağdaş Veziyyeti

Yıl 2010, Cilt: 3 Sayı: 6, 163 - 175, 01.12.2010

Öz

Şirvan aşiq muhiti coğrafi yapısı bakımından geniş bir alanı: Şamahı, Aksu, Kurdemir, Gokcay, İsmayıllı, Akdaş, Ucar, Salyan, Deveci, Guba, Derbend kimi arazileri ihata etmekte olub, buralarda yaşamış aşıklar tarafından meydana getirilmiştir. Cağdaş Şirvan aşıkları Dede Aliaskerin vasiyetine sadık kalarak, aklı, ahlak ve marifeti her zaman davranış tarzına cevirerek surekli sanatın amacına sadakat gostermi şlerdir. Mirza Bilal' in, Aşiq Şami l ' in, Aşiq Şakir'in, Aşiq Penah' ın, Aşiq Beyler'in, Aşiq Ahmet'in ve nice çağdaş Şirvan aşığının fealiyetinde bunları gormek mumkundur.

Kaynakça

  • Bahadurqızı Y. Aşıq 8hmddin yaradıcılığı: Bakı: 2007
  • İsmayılov H. Aşıq yaradıcılığı: Menşeyi ve inkişaf merhaleleri. Bakı: 2002
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Galib Sayılov Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 18 Eylül 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 3 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Sayılov, G. (2010). Şirvan Aşıq Muhitinin Çağdaş Veziyyeti. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 3(6), 163-175.