Any branch of art is influenced not only by its own context, but also by neighboring disciplines and different cultural environments. In the emergence of a discipline, in addition to the related breaks in its own system, the integration and harmony with other branches of art must also be effective. In this context, cinema, which works with many disciplines, has taken over cultural and literary materials and undertaken the task of presenting them visually and audibly. While fast living conditions bring about changes in social and cultural life, this situation is reflected in many art disciplines and mostly in cinema. Most of the time, it is not possible for art to keep itself away from the chains of these fast-paced life bonds. Media focuses on advertising and pop culture, including cinema; Today, where modeling continues, showing traditional or universal cultural products makes the work of this discipline more original. The movie "Sibel" is a work that emerged around this idea. In the study, a young girl's search for identity, the way a cultural language and a social structure are handled in the movie "Sibel", which was co-produced by Çağla Zencirci and Guillaume Giovanetti, were examined. In the film, where the people and lifestyles of the region are discussed, Sibel's relationship with nature and the fairy tale "Little Red Riding Hood", which is used as an initiation metaphor, is the subject of the study.
Herhangi bir sanat dalı, sadece kendi içinde bulunduğu bağlamın değil komşu disiplinlerin ve farklı kültür ortamlarının da etki alanına girer. Bir disiplinin ortaya çıkmasında kendi sistemindeki ilintili parçaların haricinde diğer sanat dallarıyla kuracağı bütünleşme ve uyumun da etkin olması gerekir. Bu bağlamda birçok disiplinle çalışan sinema, kültür ve edebiyat ürünlerinin malzemelerini devralmış, görsel ve işitsel olarak sunma görevini üstlenmiştir. Hızlı yaşam şartlarına bağlı olarak gelişim gösteren sosyal ve kültürel alandaki değişmeler, birçok sanat disiplinine yansıdığı gibi sinemayı da etkisi altına almıştır. Bu hızlı yaşam bağlarının zincirlerinden, sanatın kendisini uzak tutması çoğu zaman mümkün olmamıştır. Medya araçlarının sinema dahil olmak üzere reklamcılık ve pop kültür üzerine yoğunlaştığı; modelleme üzerine devam ettiği günümüzde geleneksel veya evrensel kültür ürünlerinin sinemada gösterilmesi disiplinin bu çalışmalarını daha özgün kılmıştır. ‘‘Sibel’’ filmi geleneksel ve modern düşünce etrafında meydana çıkmış bir yapıttır. Çalışmada, Çağla Zencirci ve Guillaume Giovanetti ortak yapımı olan ‘‘Sibel’’ filminden yola çıkılarak sinemada genç bir kızın kimlik arayışının, kültür dilinin ve toplumsal bir yapının ele alınış şekli incelenmiştir. Yine çalışmada, filmin değerler dizgesine yansımış olan bölge coğrafyası, insanları ve yaşam tarzları ayrıca ele alınmış, Sibel’in doğayla ve erginleşme metaforu olarak kullanılan ‘‘Kırmızı Başlıklı Kız’’ masalıyla ilişkisi incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türk Halk Bilimi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 24 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 17 Sayı: 45 |