Bu çalışma, hızlı okuma teknikleri eğitiminin piyano
deşifre becerisine etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Alanyazın
araştırması sürecinde hızlı okuma ve deşifre becerisi kavramları göz
hareketleri bağlamında incelenmiştir.
Araştırmada “Öntest – Sontest Kontrol Gruplu Model”
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim
Dalı'nda öğrenim görmekte
olan Lisans III ve
Lisans IV öğrencilerinden seçilen 30 katılımcı oluşturmuştur. Yapılan
öntest-sontest ölçümlerinde araştırmacı tarafından oluşturulmuş doğrudan gözlem
formu kullanılmıştır. Araştırmada deşifre becerisinin piyano çalma boyutlarında
ölçümler yapılmıştır. Deney grubuna uygulanan hızlı okuma teknikleri eğitiminin
içeriği nota okuma ile ilişkilendirilerek düzenlenmiştir.
Bulgular doğrultusunda hızlı okuma teknikleri eğitiminin
deşifre becerisine etkisinin parçaların özelliklerine göre değiştiği,
parçaların bazılarında deney grubu lehine anlamlı fark olduğu, bazılarında ise
iki grup arasında anlamlı fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 2 Şubat 2017 |
Kabul Tarihi | 31 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |