Bu araştırma, finansal hizmetler piyasasında faaliyet
gösteren sigorta şirketlerindeki çalışanların duygusal zekâ becerileri ile
örgütsel sessizlik / seslilik davranışları arasında herhangi bir ilişkinin olup
olmadığını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca bu araştırmada, çalışanların;
baskın olan duygusal zekâ becerileri ve sergiledikleri sessizlik / seslilik
davranışı türleri irdelenmektedir. Araştırma örneklemi; Muğla, Aydın, İzmir,
Denizli ve Antalya İllerinde faaliyet gösteren sigorta şirketlerindeki 207 çalışandan
oluşmaktadır. Nicel bir tasarım olan bu araştırmanın sonuçlarına göre,
çalışanların baskın olan duygusal zekâ becerileri; yaşama bakış açısını ya da
öz motivasyonu temsil eden genel ruh hali
ve başkalarını anlama, onlarla ilişki kurma ve iyi geçinmeyi ifade eden kişilerarası beceriler olarak belirlenmiştir.
Sessizlik / seslilik davranışı türleri açısından ise örgütsel seslilik,
örgütsel sessizlikten kısmen daha yüksek olmasına rağmen, her iki davranışın da
orta düzeyde gerçekleştiği bulunmuştur. Bunun yanında, çalışanların kabullenici
ve savunmacı sessizlik-seslilik davranışlarına kıyasla yüksek bir oranda yardımsever seslilik ve yardımsever sessizlik davranışı
gösterdikleri saptanmıştır. Son olarak, çalışanların duygusal zekâ
becerilerinin eş zamanlı olarak örgütsel sessizlik / örgütsel seslilik
davranışları üzerinde anlamlı etkileri tespit edilmiştir.
Duygusal Zekâ Örgütsel Sessizlik Örgütsel Seslilik Sigorta Sektörü
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 6 Şubat 2017 |
Kabul Tarihi | 18 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |