Sakarya Üniversitesi (SAÜ),
Üniversite Sanayi İşbirliği çerçevesinde Meslek Yüksekokullarındaki
öğrencilerinin istihdamına yönelik olarak yetişmelerini sağlamak amacıyla 3+1
Modelini geliştirmiş ve uygulamaktadır. 13 MYO’da 44 farklı programın ders
içeriklerinde yapılan düzenleme ile eğitim öğretimin 3 döneminin okulda ders, 1
döneminin işletmelerde uygulamalı olarak alınmasını öngören Model,
Üniversitemiz Senatosunda alınan karar ile 2011-2012 Eğitim Öğretim Yılında
uygulamaya geçmiştir (http://www.meyok.sakarya.edu.tr).
Bu çalışmanın amacı Türkiye’deki eğitim yapan meslek
yüksekokullarında yeni bir model olarak Sakarya üniversitesinin uyguladığı 3+1
Mesleki Uygulama (işyeri eğitim) model uygulamasının sonucunda uygulamaya giden
sosyal programlar ile teknik programlarda okuyan öğrencilerin modelin işleyişi ve
uygulama sonrasında beklentilerin karşılanıp karşılanmadığını ve beklentiler
arasında fark olup olmadığı tespit edilmeye çalışılacaktır.
Çalışmada Ali
Fuat Cebesoy Meslek Yüksek Okulunun sosyal programlarında uygulamaya çıkan
öğrenciler ile Sakarya Meslek Yüksek Okulu teknik programlarında okuyan
öğrenciler içerisinden rast gele, gelişi
güzel örnekleme yapılarak anket uygulanmış ve çıkan bulgular değerlendirilmeye
çalışılmıştır.
Çalışma sonucunda mesleki uygulama modelinin u
yapılması gerekliliği ve daha çok tecrübe kazanılarak teori ile pratik
arasındaki ilişkinin kurulduğu, Mesleki uygulama sonrası tecrübe kazandığını, Sakarya üniversitemizde
okumasının rakip üniversite öğrencilerine göre daha avantaj sağladığını,
kariyer planına katkı sağladığı tespit edilmiştir. Sosyal program lar ile
teknik programlar arasında da değerlendirme farkları görülmüştür.
Bölüm | Ozel Sayi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2017 |
Kabul Tarihi | 14 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |