TÜRKİYE’DE MUHASEBE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMININ KARİYER PLANLAMASI ETKİSİ - THE IMPACT OF ACCOUNTING INFORMATION TEKNOLOGY USAGE ON CAREER PLANNING IN TURKEY
Yıl 2017,
, 315 - 327, 20.10.2017
Osman Kürşat Onat
,
Osman Akın
,
Aslan Aydoğdı
Öz
Bilgi
teknolojileri, tüm sektörlerdeki iş yapma şekillerini köklü olarak
değiştirmekte ve ilgili uzmanlık alanındaki teorisyenler, kullanıcılar ve
politika geliştiriciler açısından yeni ihtiyaçları beraberinde getirmektedir. Muhasebe
bilgi teknolojileri de benzer bir şekilde muhasebe uygulamacıları açısından gün
geçtikçe daha önemli olmakta ve muhasebe eğitiminde daha önemli bir yer
tutmaktadır. Bu çalışmada, ülkemizdeki işverenlerin çalışana adaylarından
aradıkları muhasebe bilgi teknolojisi nitelikleri incelenerek kariyer
planlamasına olan etkileri araştırılmıştır.
Kaynakça
- Alkan, Cevat- Doğan, Hıfzı- Sezgin, İlhan (1998), Mesleki ve Teknik Eğitimin Esasları. Alkım Yayınları, Ankara.
- Alkan, Reha Metin- Suiçmez, Menderes- Aydınkal, Mehmet- Şahin, Menekşe (2014), “Meslek Yüksekokullarındaki Mevcut Durum: Sorunlar ve Bazı Çözüm Önerileri”, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, Cilt 4, Sayı 3, (133-140).
- Altay, Ahmet- Akın Gürdal, Seda (2012), “İlçelerde Bulunan Meslek Yüksekokulları ve İlçe Halk Kütüphaneleri: Kırklareli Örneğinde Bir İşbirliği Önerisi”, http://acikerisim.kirklareli.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/20.500.11857/201/15.html.pdf?sequence=1&isAllowed=y (03.04.2017).
- Baskan, Gülsün Atanur (2001), “Türkiye’de Yükseköğretimin Gelişimi”, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 21, Sayı 1 (21-32).
- Büyüköztürk, Şener- Kılıç Çakmak, Ebru, Akgün, Özcan Erkan- Karadeniz, Şirin- Demirel, Funda (2012), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi, Geliştirilmiş 13. Baskı, Ankara.
- Çetinsaya, Gökhan (2014), Büyüme, Kalite, Uluslararasılaşma: Türkiye Yükseköğretimi İçin Bir Yol Haritası. Yükseköğretim Kurulu. Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir.
- Çögenli, Mehmed Zahit- Döner, Emine (2015), “Türkiye’de Akademisyenler Üzerine Gerçekleştirilen Mobbing Konulu Lisansüstü Çalışmaların İncelenmesi”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 19, Sayı 3, (27-46).
- Günay, Durmuş (2011), “Türk Yükseköğretiminin Yeniden Yapılandırılması Bağlamında Sorunlar, Eğilimler, İlkeler ve Öneriler-I”, Journal of Higher Education & Science/Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, Cilt 1, Sayı 3. (113-121).
- Kalkınma Bakanlığı (2014), Onuncu Kalkınma Planı: Mesleki Eğitimin Yeniden Yapılandırılması Çalışma Grubu Raporu.
- Karakaya, İsmail (2009), “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, (Ed) Abdurrahman Tanrıöğen, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara, (55-84).
- Örs, Ferlal (2003), “Meslek Yüksekokullarının Toplumsal İşlevi Bir Meslek Yüksekokulunun Kurumsal İmaj Araştırması”, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 1, Sayı 10, (1-16)
- ÖSYM (2002), “Mesleki ve Teknik Eğitimde Orta ve Yükseköğretim Kurumları Arasında Program Bütünlüğünün ve Devamlılığının Sağlanması (Sınavsız Geçiş) Bilgi Kılavuzu”, http://www.osym.gov.tr/Eklenti/1214,sinavsizpdf.pdf (11.07.2017)
- Şenerkal, Rıza (2014), Üniversitelerde Akademik Personele Yönelik Mobbing Süreci: Mobbing Davranışları ile Akademisyenlerin Sağlığı ve Bireysel Performansı İlişkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
- Uçar, Canan- Özerbaş, Mehmet Arif (2013), “Mesleki ve Teknik Eğitimin Dünyadaki ve Türkiye'deki Konumu”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt 2, Sayı 2, (242- 253).
- Ulus, Leyla- Tuncer, Nuran- Sözen Şahin (2015), “Mesleki Eğitim, Gelişim ve Yeterlilik Açısından Meslek Yüksekokullarının Önemi”, Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Ekim 2015, (168-185)
- Ünver, Halil Murat- Yaylı, Hasan- Ceylan Hüseyin (2009), “Taşra Meslek Yüksekokullarının Sorunları ve Çözüm Önerileri”, 1.Uluslararası 5.Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu. 27-29 Mayıs 2009, Konya.
- Yıldırım, Hakan (2017), Mobil Öğrenme: Meslek Yüksekokullarında Bilginin Yeniden Yapılandırılması Üzerine Bir Durum Çalışması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
- Yücebaş, Elif- Alkan, Gönül- Atasağun, Hande Gül- Egeli, Hüseyin Avni (2013), “Ege Bölgesi’nde Bulunan Meslek Yüksekokullarının Durum Analizi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Electronic Journal of Vocational Colleges, Aralık 2013, (44-50).
- YÖK (2017a), “2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu”, http://www.yok.gov.tr/web/denklikbirimi/2547-sayili-kanun (04.03.2017).
- YÖK (2017b), “Mesleki Eğitiminin Geliştirilmesi Konferansı Bilgi Notu”, http://yok.gov.tr/documents/10279/2922270/Mesleki+E%C4%9Fitimin+Geli%C5%9Ftirilmesi+Konferans%C4%B1%20Bilgi+Notu.pdf/6fdd2a38-f274-4e0b-9cb6-22dc18374ca1 (10.03.2017).