Bu araştırmanın
amacı, öğrencilerin koro dersine
yönelik motivasyonlarının ölçülmesine yönelik olarak Koro Deersi
Motivasyon Ölçeği (KDMÖ) geliştirilmesi ve Üniversitelerin Müzik Eğitimi Anabilim Dalı birinci ve dördüncü sınıf
öğrencilerinin koro dersine ilişkin motivasyon düzeylerinin, KDMÖ yoluyla ve
belirlenen değişkenler açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesidir.
Betimsel tarama
modelinde yürütülen araştırmanın motivasyon ölçeği oluşturma aşamasında 48
maddeden oluşan bir havuz oluşturulmuş, taslak halinde belirlenmiş olan ölçek,
görüş alınmak üzere uzmanlara gönderilmiştir. Uzman görüşleri sonucunda ölçek
taslağındaki madde sayısı 32 ye düşmüştür
Öğrencilerin koro
dersine yönelik motivasyon düzeylerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
amacı doğrultusunda, yöntem bölümünde hazırlanma süreci detaylı olarak
açıklanan KDMÖ, 8 farklı üniversitenin Müzik
Eğitimi Anabilim Dallarında öğrenim gören 505 öğrenciye uygulanarak, birinci ve
dördüncü sınıf öğrencilerinin koro dersine yönelik motivasyon düzeyleri;
cinsiyet, mezun olunan lise, sınıf değişkenleri açısından incelenmiştir.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ağustos 2017 |
Kabul Tarihi | 23 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |