Karayolu, demiryolu,
denizyolu ve yerine göre havayolu erişimi ile kombine taşımacılık imkanlarının bulunduğu
depolama ve ulaştırma hizmetlerinin birlikte sunulduğu lojistik köylerin önemi
gün geçtikçe artmaktadır. Lojistik merkezler; farklı işletici ve taşıyıcılarla
ulusal ve uluslararası, yük taşımacılığı, dağıtımı, depolama ve diğer tüm
hizmetlerin yapıldığı alan olarak tanımlanmaktadır. Lojistik ile ilgili tüm faaliyetlerin çeşitli
işleticiler tarafından yürütüldüğü belirli bir bölge olarak tanımlanan lojistik
köylerde, iyi planlanmış ve iyi yönetilen, yük taşımalarıyla ilişkili
faaliyetlerin, bu amaçla inşa edilmiş ortak alan içerisinde kümelenmesi söz
konusudur. Bu çalışmada, Türkiye’de TCDD (Türkiye Cumhuriyeti Devlet
Demiryolları) tarafından, Avrupa
ülkelerinde olduğu gibi, etkin karayolu ulaşımı olan ve müşteriler tarafından
tercih edilebilir bir alanda, yük lojistik ihtiyaçlarına cevap verebilecek
özellikte, teknolojik ve ekonomik gelişmelere uygun, modern bir şekilde farklı
ölçeklerde 16 noktada kurulduğu söylenen lojistik merkezlerden biri olan
Denizli Kaklık Lojistik Köyü SWOT analizi ile incelenmiş ve bu lojistik köyün
kuruluş yeri, bölge ticareti ve ekonomisi açılarından değerlendirmesi yapılmıştır.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 17 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |