Öğretmen eğitimi üzerine yapılan çalışmalarda, öğretmenlerde öğrenme ve pedagojik değişimin nasıl olduğu, öğretmenlerin nasıl öğrendiğini, nelerden etkilendiğini, neye ihtiyaçları olduklarını ve bu konuda neler yaptıkları günümüzde önemle üzeride durulan konular arasındadır. Eğitimcilere ve öğretmenlere ışık tutması amacıyla bu çalışmada, öğretmelerin pedagojik yeterliklerinin ne olduğu ve nasıl olması gerektiği literatüre bağlı olarak irdelenmiştir. Çalışma sonucunda özellikle hizmet içi eğitim politikalarının tekrar gözden geçirilerek, öğretmelerin pedagojik yeterliliklerinin sürekli geliştirilmesine olanak sağlayacak şekilde yeniden yapılandırılması ve günümüz bilgi ve erişim teknolojilerinden mümkün olduğunca faydalanabilmeleri gerektiği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 27 Kasım 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 4 |