Bu çalışmanın amacı, tekdilliliğin etkisindeki yabancı dil öğretimine almaşık bir yöntem önerisi sunmaktır. İngilizcenin ana dil olduğu ülkeler, İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği ülkelere kendi normlarına göre geliştirdikleri yöntemleri ithal etmektedir. Ancak bunların uygulamada yerel koşulların gereksinimlerini karşılayamadığı görülmektedir. Bu nedenle, Anadil Destekli Dil Öğrenme Chomsky’nin Minimalist Programına ve Yapılandırmacılığa dayanarak geliştirilmiştir. Yöntemin amacı, izlencesi, öğretim etkinlikleri, öğretmen ve öğrenci rolleri ile temel işlem süreci, Richards ve Rodgers’ın (2002) modeline göre betimlenmiştir. Bu modelde, İngilizce kipsellik öğrencilerin ana dil kavramlarından yararlanılarak öğretilmiş ve paralel tümceler, ikidilli metinler, dil değiştirme, çift-dil görevleri, ikidilli basitleştirme tabloları, sözcükleştirme/ekleştirme ve çeviri gibi etkinliklerle ana dilin dillerarası bir strateji olarak kullanımı sağlanmıştır.
Tekdillilik; Dil Değiştirme; Minimalist Program; Yapılandırmacılık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ağustos 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 7 |