BibTex RIS Kaynak Göster

Türkçe Öğretmenlerinin Meslekî Tükenmişlik Düzeyi - Burnout Levels Of Turkish Teachers

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 8, 184 - 193, 29.07.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin çeşitli değişkenlere (cinsiyet, medeni durum, yaş, mesleki kıdem, mezun olunan fakülte türü, kaç yıldır aynı okulda çalışıldığı) göre incelenerek belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Burdur il merkezinde görev yapmakta olan 35 Türkçe öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Maslach Tükenmişlik Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk testleri ile Mann Whitney-U ve Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda bazı değişkenlere bağlı olarak, Türkçe öğretmenlerinin duygusal tükenme, duyarsızlaşma e kişisel başarı duyusunda azalma boyutlarında değişen ağırlıklarla tükenmişlik yaşadıkları belirlenmiştir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hasan Bağcı

Sedat Karagül

Yayımlanma Tarihi 29 Temmuz 2013
Gönderilme Tarihi 5 Temmuz 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Bağcı, H., & Karagül, S. (2013). Türkçe Öğretmenlerinin Meslekî Tükenmişlik Düzeyi - Burnout Levels Of Turkish Teachers. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 5(8), 184-193. https://doi.org/10.20875/sb.69313