BibTex RIS Kaynak Göster

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Nitelikleri Algısı: Çıldır Meslek Yüksekokulu Örneği - The Perceptions Of Corporate Social Responsibility Qualifications: The Case Of Çıldır Vocational School

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 9, 70 - 81, 07.02.2014

Öz

Günümüzde hayırseverliğin ötesine geçmiş olan sosyal sorumluluk, kurumların önemli konularından biri haline gelmiştir. Kurumların, sosyal sorumluluklarını yerine getirirken paydaşlarının ve hedef kitlelerinin de kurumsal sosyal sorumluluğun ne olması gerektiği konusundaki tutumlarını dikkate almaları faaliyetlerin başarısını artırıcı bir unsur olarak görülmektedir. Bu araştırma, Ardahan üniversitesinde görev yapmakta olan akademik, idari ve yardımcı personeller ile aynı üniversite de öğrenim gören üniversite öğrencilerini kapsamaktadır. Toplamda 57 üniversite çalışanı ve 57 öğrenciden elde edilen veriler analize tabi tutulmuştur. Analiz sonuçlarına göre, katılımcılar en önemli kurumsal sosyal sorumluluk niteliği olarak ‘kurumlar dürüst olmalıdır’ ifadesini değerlendirirken; en az önemli niteli olarak ‘kurumsal sosyal sorumluluk fayda oluşturmalıdır’ ifadesini değerlendirmişlerdir.

Kaynakça

  • Akgemci, Tahir (2013), Stratejik Yönetim. Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Alkibay, Sanem; Ayar, Canan (2013) “Kurumsal İmaj Yönetimi: Türkiye İş Kurumu Örneği”, Amme İdaresi Dergisi, 46 (1), 9-55.
  • Altunoğlu, A.Eren; Saraçoğlu, N.Tuğçe (2013) “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamalarının Müşteri Güveni, Müşteri Bağlılığı ve Firma İmajı Üzerine Etkileri: Otel İşletmelerinde Bir İnceleme” Sakarya İktisat Dergisi, 2, 82-105, ISSN 2147-0790.
  • Antalyalı, Ömer Lütfi (2008), “Türkiye Üniversitelerinin Örgütsel Etkinlik Alanları: Öğretim Üyeleri Üzerinde Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Isparta.
  • Boran, Tuğçe (2011), Türkiye’den Uygulama Örnekleriyle Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Beta, İstanbul.
  • Çalışır, Gülsüm ve Banger, Gürcan (2012), “KOBİ’lerde Halkla İlişkilerin Önemi ve Geliştirilmesi”,
  • Kobiler ve Verimlilik Kongresi Bildiri Kitabı, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları.
  • Doğan, Serap ve Varinli, İnci (2010), “İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Anlayışı ve Kurumsal İmaj İlişkisi: Banka Müşterilerine Yönelik Bir Araştırma”, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(2), 1-26.
  • Grant, M.Robert (2002), Contemporaray Strategy Analysis, Concepts, Thecniques, Applications, Blacwell, Oxford.
  • Gülsoy, Tanses (1999), Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü, Adam Yayınları, İstanbul.
  • Günay, Durmuş ve Günay, Aslı (2011), “1933’den Günümüze Türk Yükseköğretiminde Niceliksel Gelişmeler”, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(1), 1-22, http://higheredusci.beun.edu.tr/pdf/pdf_HIG_1517.pdf (Erişim Tarihi: 27.10.2013).
  • Halıcı, Ali (2001) “İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Stratejileri: Çanakkale İlinde Bir Araştırma”, Yönetim ve Ekonomi, 7 (1), 11-26.
  • Hotamışlı, Mustafa; Çağ, Aydan; Menteşe, Asuman; Yörük, Emine (2010), “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Bilinci: Afyon Kocatepe Üniversitesi’nde Karşılaştırmalı Bir Araştırma”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (34), ISSN:1304-0278.
  • Karatepe, Selma (2008), “İtibar Yönetimi: Halkla İlişkilerde Güven Yaratma”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (23), ISSN:1304-0278.
  • Kotler, Philip ve Lee, Nancy (2013), Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Çev: Sibel Kaçamak, MediaCat, İstanbul.
  • Küskü Akdoğan, Fatma ve Bay, Eyüp (2012), “İsteğe Bağlı Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: Görünürde Hayırseverlik”, Amme İdaresi Dergisi, 45 (1), 51-75, http://yayin.todaie.gov.tr/yazar.php?Yazar=811 (Erişim Tarihi: 27.10.2013).
  • Erdoğan Morçin, Sine (2012), “Dönüştürücü Liderlik Ve Örgütsel Adaletin, Örgütsel Bağlılık ve İş Tatminine Etkisi: Adana İlin’deki A Grubu Seyahat Acenteleri Örneği” , Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Hatay.
  • O’Connor, Amy ve Meister, Mark (2008), "Corporate Social Responsibility Attribute Rankings”, Public Relations Review, 34, doi:10.1016/j.pubrev.2007.11.004
  • Onaran, Berrin; Uyar, Ahmet ve Avan, Ali (2013), "Eğitim Destekli Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarına Yönelik Tüketici Algılamaları", Business and Economics Research Journal, 4 (3), 131-157, ISSN: 1309-2448.
  • Özalp, İnan; Tonus, Zümrüt ve Sarıkaya, Muammer (2008), "İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılamaları Üzerine Bir Araştırma", Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (1), 69-84.
  • Özbaşar, Sera (2012), "KOBİler 21.Yüzyıla Strateji Kaldıracı İle Nasıl Taşınabilir?", 8.Kobiler ve Verimlilik Kongresi Bildiri Kitabı, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları.
  • Özgener, Şevki (2009), İş Ahlakının Temelleri: Yönetsel Bir Yaklaşım, Nobel, Ankara.
  • Öztürk, Mesude (2013), Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Anadolu Üniversitesi.
  • Öztürk, Yüksel; Çöp, Serdar ve Yılmaz, Selen (2010), "Konaklama İşletmelerinde Kurumsal İtibar Yönetimi Ve Ölçek Geliştirilmesi: Ankara’da Otel İşletmeleri Üzerine Uygulama", 11.Ulusal Turizm Kongresi Bildiri Kitabı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Thompson, Arthur ve Strickland, Alanzo (2003), Strategic Management Concepts And Cases, McGraw-Hill, Irwin.
  • Varol, Aslı (2010), “Hedef Kitlelerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Değerlendirmesi: Üniversite Gençlerine Yönelik Bir Araştırma", Paradoks Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, 6(1), 49-64, ISSN: 1305-7979.
  • Yönet, Ender (2005), "Kurumsal Sosyal Sorumluluk Anlayışında Son Dönemeç: Stratejik Sorumluluk", Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13, 239-264.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sİne Erdoğan Morçin

Yayımlanma Tarihi 7 Şubat 2014
Gönderilme Tarihi 24 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Erdoğan Morçin, S. (2014). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Nitelikleri Algısı: Çıldır Meslek Yüksekokulu Örneği - The Perceptions Of Corporate Social Responsibility Qualifications: The Case Of Çıldır Vocational School. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 5(9), 70-81. https://doi.org/10.20875/sb.26136