Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Student Satisfaction Within The Framework Of Total Quality Management: An Application Of Namık Kemal University Hayrabolu Vocational School

Yıl 2014, Cilt: 6 Sayı: 10, 106 - 123, 05.08.2014

Öz

It is essential that countries train qualified labour in order that they could develop and grow. Training qualified labour depends on the quality of education, the extent to which the instructors are knowledgeable and qualified especially in their fields, and the appropriateness of the physical conditions. Assessing whether the students are satisfied with the conditions under which they are being trained and educated contributes to the increase of total quality. The aim of this study is to determine the level of satisfaction of the students who are studying at the social departments of Hayrabolu Vocational High School at Namık Kemal University. In determining the level of satisfaction of the students, a questionnaire was administrated that is made up of items under the titles of academic staff and counseling, education, and physical conditions. For the statistical analysis of data, Kolmogorov-Smirnov, Mann Whitney-U, and Kruskal Wallis H tests were used. It was found out that the level of satisfaction varied across different departments, and suggestions were offered as to the areas where the level of satisfaction was low as a conclusion of the study

Kaynakça

  • Altunışık, Remzi-Coşkun, Recai-Bayraktaroğlu, Serkan-Yıldırım, Engin (2012), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, 7. Baskı, Sakarya Yayıncılık, Sakarya.
  • Baykara, Süleyman (1999),.Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi’nin Uygulanabilirliği ve Bir Model Önerisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Deming, W. Edwards (1981), “Improvement of Qualityand Productivity Through Action by Management”, National Productivity Review (pre-1986), ABI/INFORM Global, December, Cilt:1, Sayı:1, (12-22).
  • Edwards, David (1991), “Total Quality Management in HigherEducation”, Management Services, ABI/INFORM Global, December, Cilt:35, Sayı:12, (18-20).
  • Ekinci, C. Ergin-Berrin Burgaz (2007), “Hacettepe Üniversitesi Öğrencilerinin Bazı Akademik Hizmetlere İlişkin Beklenti ve Memnuniyet Düzeyleri”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, (120-134).
  • Gülcan Yaprak-Yeşim Kuştepeli-Ceyhan Aldemir (2002),“Yüksek Öğretim’de Öğrenci Doyumu: Kurumsal Bir Çerçeve ve Görgül Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Cilt:7, Sayı:1, (99-114).
  • Hodgkinson, Myra-Mike Kelly (2007), “Quality Management and Enhancement Processesin UK Business Schools: A Review”, QualityAssurance in Education, Cilt: 15, Sayı:1, (77-99).
  • Hoyer, Robert W.-Brooke B. Y. Hoyer (2001), “What is Quality?”,QualityProgress, ABI/INFORM , July, Cilt:34, Sayı:7, (52-62).
  • İçli, Gülnür-Burcu Vural (2010), “Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulamaları Çerçevesinde Kırklareli Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Öğrenci Memnuniyet Araştırması”, Marmara Üniversitesi İ.B.B.F. Dergisi, Cilt XXVIII, Sayı 1, (335-349).
  • Kalaycı, Şeref (2010), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, 5. Baskı, Asil Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • Kantoğlu, Barış-Orhan Torkul-Remzi Altunışık (2013), “E-öğrenmede Öğrenci Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesine Yönelik Model Önerisi”, Business and Economics Research Journal, Cilt:4, Sayı: 1, (121-141).
  • Karahan, Mehmet (2013), “Yükseköğretim Kurumları Kalite Yeterliliklerinin Öğrenci Memnuniyeti ve Sürdürülebilirlik Açısından İncelenmesi: İnönü Üniversitesi Malatya MYO Uygulaması”, Dicle Üniversitesi iktisadi ve idari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 2, Sayı:3, (1-9).
  • Montano, Carl B.-Gleen H. Utter (1999), “Total Quality Management In Higher Education”, Quality Progress, ABI/INFORM, August, Cilt:32, Sayı:8, (52-59)
  • Namık Kemal Üniversitesi, AKTS ve TYYÇ Kataloğu, http://bilgipaketi.nku.edu.tr/Hakk%C4%B1m%C4%B1zda/0/s/5467/5970, (10.01.2014).
  • Namık Kemal Üniversitesi, Hayrabolu Meslek Yüksekokulu, http://hayrabolumyo.nku.edu.tr/AnaSayfa/0/s/419/722, (10.01.2014).
  • Sökmen, Alptekin (2011), “Öğrenci Memnuniyetine Yönelik Ankara’daki Bir Meslek Yüksekokulunda Araştırma”, işletme Araştırmaları Dergisi, 3 (4), (66-79).
  • Şahin, Ali, E. (2009), “Eğitim Fakültesinde Hizmet Kalitesinin Eğitim Fakültesi Öğrenci Memnuniyet Ölçeği (EF-ÖMÖ) ile Değerlendirilmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, (106122).

Toplam Kalite Yönetimi Çerçevesinde Öğrenci Memnuniyeti: Namık Kemal Üniversitesi Hayrabolu Meslek Yüksekokulu Uygulaması

Yıl 2014, Cilt: 6 Sayı: 10, 106 - 123, 05.08.2014

Öz

Ülkelerin gelişebilmesi ve kalkınabilmesi için nitelikli işgücünün yetiştirilmesi gerekmektedir. Nitelikli işgücünün yetiştirilebilmesi ise eğitim ve öğretimin kalitesi, öğretim üyelerinin özellikle kendi alanları ile ilgili bilgi donanımına sahip olması ve fiziki koşulların sağlanması sonucunda gerçekleşebilmektedir. Öğrencilerin bu koşullardan memnun olup olmadıklarının ölçülmesi de toplam kalitenin artmasına katkı sağlamaktadır. Bu çalışmanın amacı, Namık Kemal Üniversitesine bağlı Hayrabolu Meslek Yüksekokulunda sosyal bilimler ile ilgili bölümlerde öğrenim gören öğrencilerin memnuniyet düzeylerini belirlemektir. Öğrencilerin memnuniyetlerini belirlemek için akademik personel ve danışmanlık, eğitim ve öğretim, fiziksel koşullar gibi başlıklar altında yer alan ifadeler anket tekniği kullanılarak öğrencilere yöneltilmiştir. Verilerin analizinde Kolmogorov-Smirnov testleri ile Mann Whitney-U ve Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır. Öğrenim görülen bölümler arasında memnuniyet düzeylerinde farklılıklar olduğu görülmüş ve araştırmanın sonucunda öğrencilerin memnuniyet düzeylerinin düşük olduğu konularla ilgili öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Altunışık, Remzi-Coşkun, Recai-Bayraktaroğlu, Serkan-Yıldırım, Engin (2012), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, 7. Baskı, Sakarya Yayıncılık, Sakarya.
  • Baykara, Süleyman (1999),.Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi’nin Uygulanabilirliği ve Bir Model Önerisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Deming, W. Edwards (1981), “Improvement of Qualityand Productivity Through Action by Management”, National Productivity Review (pre-1986), ABI/INFORM Global, December, Cilt:1, Sayı:1, (12-22).
  • Edwards, David (1991), “Total Quality Management in HigherEducation”, Management Services, ABI/INFORM Global, December, Cilt:35, Sayı:12, (18-20).
  • Ekinci, C. Ergin-Berrin Burgaz (2007), “Hacettepe Üniversitesi Öğrencilerinin Bazı Akademik Hizmetlere İlişkin Beklenti ve Memnuniyet Düzeyleri”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, (120-134).
  • Gülcan Yaprak-Yeşim Kuştepeli-Ceyhan Aldemir (2002),“Yüksek Öğretim’de Öğrenci Doyumu: Kurumsal Bir Çerçeve ve Görgül Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Cilt:7, Sayı:1, (99-114).
  • Hodgkinson, Myra-Mike Kelly (2007), “Quality Management and Enhancement Processesin UK Business Schools: A Review”, QualityAssurance in Education, Cilt: 15, Sayı:1, (77-99).
  • Hoyer, Robert W.-Brooke B. Y. Hoyer (2001), “What is Quality?”,QualityProgress, ABI/INFORM , July, Cilt:34, Sayı:7, (52-62).
  • İçli, Gülnür-Burcu Vural (2010), “Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulamaları Çerçevesinde Kırklareli Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Öğrenci Memnuniyet Araştırması”, Marmara Üniversitesi İ.B.B.F. Dergisi, Cilt XXVIII, Sayı 1, (335-349).
  • Kalaycı, Şeref (2010), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, 5. Baskı, Asil Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • Kantoğlu, Barış-Orhan Torkul-Remzi Altunışık (2013), “E-öğrenmede Öğrenci Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesine Yönelik Model Önerisi”, Business and Economics Research Journal, Cilt:4, Sayı: 1, (121-141).
  • Karahan, Mehmet (2013), “Yükseköğretim Kurumları Kalite Yeterliliklerinin Öğrenci Memnuniyeti ve Sürdürülebilirlik Açısından İncelenmesi: İnönü Üniversitesi Malatya MYO Uygulaması”, Dicle Üniversitesi iktisadi ve idari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 2, Sayı:3, (1-9).
  • Montano, Carl B.-Gleen H. Utter (1999), “Total Quality Management In Higher Education”, Quality Progress, ABI/INFORM, August, Cilt:32, Sayı:8, (52-59)
  • Namık Kemal Üniversitesi, AKTS ve TYYÇ Kataloğu, http://bilgipaketi.nku.edu.tr/Hakk%C4%B1m%C4%B1zda/0/s/5467/5970, (10.01.2014).
  • Namık Kemal Üniversitesi, Hayrabolu Meslek Yüksekokulu, http://hayrabolumyo.nku.edu.tr/AnaSayfa/0/s/419/722, (10.01.2014).
  • Sökmen, Alptekin (2011), “Öğrenci Memnuniyetine Yönelik Ankara’daki Bir Meslek Yüksekokulunda Araştırma”, işletme Araştırmaları Dergisi, 3 (4), (66-79).
  • Şahin, Ali, E. (2009), “Eğitim Fakültesinde Hizmet Kalitesinin Eğitim Fakültesi Öğrenci Memnuniyet Ölçeği (EF-ÖMÖ) ile Değerlendirilmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, (106122).
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Betül Akan

Yayımlanma Tarihi 5 Ağustos 2014
Gönderilme Tarihi 17 Şubat 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Akan, B. (2014). Toplam Kalite Yönetimi Çerçevesinde Öğrenci Memnuniyeti: Namık Kemal Üniversitesi Hayrabolu Meslek Yüksekokulu Uygulaması. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 6(10), 106-123.