Özet
Bu çalışmada Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi öğrencilerinin Burdur kent imajına ilişkin algılarının ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla öğrencilerin, kentin avantajlarına, soyut imaj unsurlarına ve burdur halkına yönelik imaj algıları ölçülmüştür. Burdurlu olmayan ve üniversite eğitimi almak amacıyla Burdur’a gelen 962 öğrenci ile yüz yüze anket yöntemi ile veri toplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin hem Burdur kenti hem de Burdur halkına yönelik imaj algılarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Güçlü bir kent imajı, kentin her açıdan gelişmesine, kalkınmasına katkıda bulunacak destekleyici bir unsur olarak görülmektedir. Bu bağlamda Burdur’un kent imajını geliştirecek çalışmaların acilen yapılması gerekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ağustos 2014 |
Gönderilme Tarihi | 28 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 10 |