Bu çalışmayla çocukların tüketici olarak sosyalleşmesi sürecinde TV reklamlarının ve ailenin rolünün ortaya konması amaçlanmıştır. Bilişsel öğrenme ve sosyal öğrenme modelleri çerçevesinde çocuğun sosyalleşeme süreci ele alınmış ve TV reklamları ile ailenin etkileri tartışılmıştır. Sonuç olarak ailenin ve TV reklamlarının doğrudan ve dolaylı bir biçimde çocuğun tüketici olarak sosyalleşmesini önemli ölçüde etkiledikleri anlaşılmıştır. Öte yandan çocukların da ailelerin tüketim kararlarında yadsınamaz bir role sahip oldukları anlaşılmıştır.
Çocuk Tüketiciler Tüketicinin Sosyalleşmesi Televizyon Reklamları Aile
With this study it is aimed to reveale the role of the TV advertisements and the role of the family in the children’s socialization process as a consumer. In the framework of cognitive and social learning model, the effects of TV advertising and the role of the family in the children’s consumer socialization process has been discussed. As a result, it has been understood that TV advertisements and family significantly affected the children’s consumer socialization process. On the other hand, it has been understood that children have a undeniable role in family consumption decisions.
Children Consumers Consumer Socialization Television Advertisements Family
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 13 |