BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık Hizmetlerinde Kalite Tam Olarak Ne Demek?-What Actually Is Quality In Healthcare?

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 14, 181 - 192, 05.04.2016
https://doi.org/10.20875/sb.86063

Öz

Bu çalışmanın amacı sağlık hizmetlerinin iç ve dış müşterilerinin “Kalite nedir?” ve “Size göre kaliteli bir hastane nasıl olmalıdır?” sorularına nasıl cevap vereceğini belirlemektir. Her iki müşteri grubunun beklentileri ve algıları aynı yönde mi, hangi yönlerde farklılık gösteriyor tespit edilmeye çalışılmıştır. Bunun belirlenmesi hastane yönetimlerinin uyguladığı kalite çalışmalarına yön vermesi açısından son derece önemlidir. Nitekim yapılan çalışma sonucunda hem iç müşterilerin hem de dış müşterilerin kalite algılarının örtüştüğü bulunmuştur. 

Kaynakça

  • Alexander, J.A.-Weiner, B.J.-Griffith, J. (2006), “Quality Improvement and Hospital Financial Performance”, Journal of Organizational Behaviour, Sayı.27, (1003–1029).
  • Bakan, İsmail-Erşahan, Burcu-Büyükbeşe, Tuba vd, (2014), “Sağlıkta Hizmet Kalitesi, Öğrenen Örgüt ve İş Tatmini İlişkisi: Bir Alan Araştırması”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt. 4, Sayı.2, (189-202).
  • Elbek, Osman-Adaş, Emin Baki (2009), “Sağlıkta Dönüşüm: Eleştirel Bir Değerlendirme”, Türkiye Psikiatri Derneği Bülteni, Cilt. 12, Sayı.1, (33-44).
  • Erkılıç, Turan A (2007), “Toplam Kalite Yönetimi İlkelerinin Yönetim Yaklaşımları Bağlamında Tartışılması”, GAU J. Soc. & Appl. Sci., Cilt. 2, Sayı.4, (50-62).
  • Kaynak, Hale (2003), “The Relationship Between Total Quality Management Practices And Their Effects On Firm Performance”, Journal of Operations Management, Cilt. 21, (405–435). Kömürcü, Nuran (2006), “Sağlık Hizmetlerinde
  • Kalite”, http://212.174.46.149/w/sb/egt/pdf/saglik_hizmetlerinde_kalite.pdf (30.11.2015).
  • Macinati, Manuela S. (2008), “The Relationship Between Quality Management Systems and Organizational Performance in the Italian National Health Service”, Health Policy, Sayı.85, (228–241).
  • Mosadeghrad, Ali Mohammad (2013), “Obstacles to TQM Success in Health Care Systems”, International Journal of Health Care Quality Assurance, Cilt. 26, Sayı.2, (147-173).
  • Pamela SL, Goodman SH (1998), Management: Challenges in the 21st Century, South Western College Publishing, Paul Minn.
  • Prajogo, Daniel I.-Amrik S. Sohal (2006), “The Relationship Between Organization Strategy, Total Quality Management (TQM) and Organization Performance––The Mediating Role of TQM”, European Journal of Operational Research, Sayı.168, (35–50).
  • Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı (2012), SKS Işığında Sağlıkta Kalite, Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı, Ankara.
  • Salaheldin, Salaheldin Ismail-Fathi, Samia-Shawaheen, Mohammad S (2015), “Critical Success Factors For Total Quality Management Implementation in Jordanian Healthcare Sector”, European Scientific Journal, Cilt. 11, Sayı.13, (153-162).
  • Sarp, Nilgün- Esatoğlu, Afsun Ezel-Akbulut, Yasemin (2002), “An Example Of Health Sector Reforms in Turkey: Hospital Decentralization (Health Enterprises),” Journal Of Ankara Medical School, Cilt. 55, Sayı.1, (9-18).
  • Shortell, Stephen-Jones, Robert H.-Rademaker, Alfred W. etc.(2000), “Assessing the Impact of Total Quality Management and Organizational Culture on Multiple Outcomes of Care for Coronary Artery Bypass Graft Surgery Patients”, Medical Care, Cilt. 38, Sayı.2, (207-217).
  • Talib, F.-Rahman, Z.-Azam, M. (2011), “Best Practices of Total Quality Management Implementation in Health Care Settings”, Health Marketing Quarterly, Sayı.28, (232–252).
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Aygen Oksay

Yayımlanma Tarihi 5 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 3 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Oksay, A. (2016). Sağlık Hizmetlerinde Kalite Tam Olarak Ne Demek?-What Actually Is Quality In Healthcare?. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 8(14), 181-192. https://doi.org/10.20875/sb.86063